Már július eleje óta, az Országos Mentőszolgálatban dolgozó állomásvezetők feladata, hogy felmérjék azt, hogy a mentőápolók közül, ki venne részt a programban többletbérezés ellenében.
A kerékpáros mentőegységeket olyan területen alkalmaznák, ahonnan az átlagosnál is több hívás érkezik. Nagyvárosokban, és Közép-Magyarországi régióban látják a program szükségességét.
Például napi 3000 feladatot is kaphatnak országszerte a mentősök, aminek egyharmada Budapestről és környékéről érkezik - Írja a Népszava.
Naponta 10-15 mentőautót is vezényelnek az ország más pontjairól a fővárosba. A problémát az jelenti, hogy még így is torlódhatnak a hívások és előfordulhat, hogy több mint 15 percig kell várni a mentősre.
"A tesztüzem pedig heteken belül megkezdődhet. Terveik szerint a főváros belső, forgalmas területein találkozhatnak majd az emberek a kerékpáros elsősegélynyújtókkal." - nyilatkozta Győrfi Pál a Népszavának.
"Kedvező tapasztalatok esetén ezt a mentési módszert akár más városokra is kiterjeszthetik." - tette hozzá.
Norvégiában például csak alkalomszerűen, a nagyobb tömegrendezvényeken, fesztiválokon, koncerteken, utcai futóversenyeken vetik be a kerékpáros mentőket - nyilatkozta a lapnak egy egészségügyi szakember.
A feladatuk elsősorban az elsősegélynyújtás, a sérült állapotának stabilizálása, amíg odaér a mentőautó.