Pataki-Szomolányi Tímea az RTL Híradónak mondta el, hogy kislányának szemorvosi vizsgálatra akart kérni időpontot, de június elején csak november 7-re kapott leghamarabb.
Belenevettem a telefonba, hogy november 7.? Június első hete van. Azt mondta a nővérke, hogy ne nevessen anyuka, a doktornő egy héten egyszer rendel, sokan vannak, nincs hely - mesélte. Utána el akartak menni az orvos magánrendelésére, de az ezzel járó többletkiadást nem engedhették meg maguknak.
A Prémium Egészségpénztár friss felmérése szerint nem egyedi ez az eset. A 10 ezer válaszadó 30 százaléka egyáltalán nem tudja kifizetni a magánegészségügyi ellátást, kétharmaduk pedig a romló életszínvonal miatt volt kénytelen későbbre halasztani a fizetős orvosi szolgáltatásokat az elmúlt évben.
„Ezek közül a legjellemzőbbek a fogászati ellátások, amik halaszthatók bizonyos szempontból, a magánorvosi ellátások voltak a második helyen, amit az ügyfelek úgy gondoltak, hogy esetleg egy későbbi időpontban vesznek igénybe” – nyilatkozta az RTL Híradónak a Prémium Egészségpénztár vezető stratégiai tanácsadója, Váradi Péter.
A kérdőívet kitöltők több mint fele pedig azért ment magánorvoshoz, mert az állami ellátáshoz nem fért hozzá. A pénztártagok most azt kérik, hogy emeljék meg a szolgáltatások után igényelhető adókedvezmény 150 ezer forintos összeghatárát.
Negyven százalékuk azt is hozzátette, hogy voltak olyan szolgáltatások vagy termékvásárlások, melyeket nem tudtak volna megtenni, ha egészségpénztári számlával, azon pedig valamennyi megtakarítással nem rendelkeznek.