2025. 06. 25.

402.13 Ft

346.45 Ft

Támogatás

Kiemelt kategóriák

Belföld
Gazdaság
Külföld
Kultúra
Sport
Tech
Életmód
Autó

További kategóriák

Szórakozás
Életmód

Zöldforradalom a Starbucks-nál: műanyagmentes poharak érkeztek

Zöldforradalom a Starbucks-nál: műanyagmentes poharak érkeztek
2025. 05. 06.

A Starbucks új, komposztálható és újrahasznosítható forróitalos poharait Magyarország az elsők között vezette be.

A Starbucks bejelentette: forradalmi változást hajt végre ikonikus elviteles poharain – az eddig használt műanyag belső bevonatot egy ásványi alapú, komposztálható rétegre cserélik, és a poharakhoz használt fedők is rost alapú alternatívákkal válthatók fel. A Portfolio beszámolója szerint a környezetbarát csomagolási újítás elsők között Magyarországon is megjelent.

Az új pohár és fedél alkalmas otthoni komposztálásra, valamint széles körben újrahasznosítható, miközben a klasszikus Starbucks-dizájn megmarad - írja a Portfolio.

Fenntartható anyaghasználat: északról délre

A Starbucks új poharainak alapanyagául észak-európai erdőkből származó, igazolt eredetű fa szolgál. A különleges ásványi alapú bevonatot pedig az olaszországi Bresciában fejlesztették ki, amely nemcsak műanyagmentes, de komposztálható is.

Az új forróitalos poharakat páneurópai együttműködés keretében vezetik be, és az idei év során fokozatosan jelennek meg az üzletekben.

Magyarország a tesztországok között

Az új poharak bevezetésének első hullámában tíz európai ország szerepel. A rendszer már Magyarországon és Spanyolországban is működik, míg a következő országokban májusban vezetik be:

  • Olaszország
  • Németország
  • Franciaország
  • Svédország
  • Svájc
  • Ausztria

Az Egyesült Királyságban és Írországban pedig még 2025 vége előtt elérhetőek lesznek az új poharak.

Az új pohár csak egy lépés a Starbucks hosszú távú fenntarthatósági stratégiájában, amely szerint 2030-ra teljesen megszüntetnék az egyszer használatos műanyagok alkalmazását. A most bevezetett poharak nemcsak környezetbarátabbak, hanem a vásárlók számára is jól ismert formában és márkajelzéssel jelennek meg – így a változás nem jár komfortcsökkenéssel.

További cikkek