Április 2-án Magyarország ikonikus épületei kékbe borulnak, és bárki csatlakozhat az #éniskékvagyok kezdeményezéshez, hogy támogassa az autizmussal élőket akár egy kék ruhadarab viselésével. A kék szín az autizmus elfogadásának és tudatosításának szimbóluma, amely világszerte az érintettek támogatására és a társadalmi összefogásra hívja fel a figyelmet - írta meg az ELLE.
Az ENSZ 2007-ben jelölte ki április 2-át az autizmus világnapjának, hogy felhívja a figyelmet a spektrumzavarral élő emberekre. Magyarországon közel 160 ezer ember él autizmussal, így szinte minden 15. család érintett. Az Együtt az Autistákért Alapítvány által életre hívott kampány célja, hogy párbeszédet kezdeményezzen az autizmusról, és megmutassa, hogy egy apró gesztus is sokat számít.
Budapest ikonikus épületei – többek között a Lánchíd, a Budapesti Óriáskerék és a MOL Campus – kék díszkivilágítást kapnak, míg ismert márkák, például a MOL Bubi, a NINI divatmárka és a Bamba Marha Burger Bár is különleges akciókkal állnak ki az autizmus ügye mellett. A kampány ötödik éve zajlik egyre növekvő társadalmi támogatással, amelyhez magánszemélyek, sportklubok és közintézmények is csatlakoznak.
A figyelemfelhívás mellett az alapítvány aktív segítséget is nyújt: az Autista Mintaház már több mint 1500 gyermek fejlesztését támogatta modern terápiás módszerekkel. Emellett az AUTTALENT – Együtt a tehetségekért program célja, hogy támogassa a tehetséges autizmussal élő fiatalok fejlődését és integrációját.
<