A Gruppo Tonazzo, az olasz húsipari cég, 2024 végéig felszámolja hagyományos húsipari tevékenységét, hogy a növényi alapú termékek gyártására koncentráljon. A cég már évtizedek óta jelen van a növényi alternatívák piacán a Kioene márkanevével, amely közel százféle hűtött és fagyasztott növényi terméket kínál. Az átalakulás célja, hogy hozzájáruljanak a bolygó védelméhez és az egészségtudatos táplálkozás terjesztéséhez. A váltás piaci szempontból is indokolt, mivel a legutóbbi felmérések szerint az olasz mindenevők 59%-a szeretné csökkenteni húsfogyasztását, és egyre inkább keresik a növényi alapú alternatívákat - közölte a Prove.
A Gruppo Tonazzo, amelynek története egy padovai hentesüzletre nyúlik vissza 136 évvel ezelőtt, most fontos lépést tesz a fenntarthatóság és az egészséges táplálkozás irányába. A vállalat már 40 éve gyárt növényi alternatívákat, és a Kioene márkán belül olyan termékeket forgalmaz, mint hamburgerek, falafel és egyéb növényi alapú készítmények, amelyek padlizsánból, brokkoliból, kelkáposztából, répából és hüvelyesekből készülnek.
Stefano Tonazzo, a vállalat igazgatója kiemelte: „A családunk öt generációja foglalkozott húsipari tevékenységgel, negyven éve azonban egy megállíthatatlan változás vette kezdetét azzal, hogy növényi fehérjéken alapuló alternatív termékeket dobtunk a piacra.”
Albino Tonazzo, a cég Kioene működéséért felelős társigazgatója hangsúlyozta: „Alaposan átgondoltuk ezt a döntést a családon belül, mielőtt a kollégákkal is megosztottuk volna a hírt. Ezzel az elhatározással szeretnénk hozzájárulni a bolygó védelméhez és az egyre tudatosabb táplálkozás terjesztéséhez.” A cég működése fokozatos átalakulás keretében történik, így a hagyományos húsipari tevékenységet december végéig számolják fel, 2025-től pedig minden üzeme kizárólag növényi alapú termékek gyártására koncentrál majd.
A profilváltás nem jár automatikus elbocsátásokkal, mivel a vállalat tervezi, hogy a húsipari alkalmazottak számára más pozíciókat kínál a Kioene márkán belül. Ezzel a döntéssel a Gruppo Tonazzo nem csupán az innovációra és a klímavédelemre összpontosít, hanem piaci szempontból is releváns lépést tesz. Egy tavasszal végzett felmérés alapján ugyanis az Olaszországban élő mindenevők 59%-a szeretné csökkenteni a húsfogyasztását, és az egészségügyi megfontolások miatt egyre inkább keresik a növényi alapú alternatívákat.
A válaszadók 57%-a hüvelyesekkel, 43%-a hüvelyesekből készült ételekkel, míg 39%-a növényi alapú húsalternatívákkal kívánja kiváltani az állati eredetű termékeket.
Excited to see such a significant player as Italy's Gruppo Tonazzo embrace the change from meat to plant-based foods — a powerful signal that the future of food is evolving.🍀#FutureOfFood#Sustainability#PlantBased#IndustryInnovation pic.twitter.com/dWfJBg4xSj
— Vedant Birla (@birla_vedant) October 17, 2024