Kiemelt kategóriák

Belföld
Gazdaság
Külföld
Kultúra
Sport
Tech
Életmód
Autó

További kategóriák

Szórakozás
Életmód

Növényalapú termékekre vált át egy olasz húsüzem

10perc.hu
2024. 10. 19.
Növényalapú termékekre vált át egy olasz húsüzem

A Gruppo Tonazzo, az olasz húsipari cég, jelentős átalakulásra készül, hiszen 2024 végéig felszámolja hagyományos húsipari tevékenységét, hogy teljes mértékben a növényi alapú termékek gyártására összpontosítson.

A Gruppo Tonazzo, az olasz húsipari cég, 2024 végéig felszámolja hagyományos húsipari tevékenységét, hogy a növényi alapú termékek gyártására koncentráljon. A cég már évtizedek óta jelen van a növényi alternatívák piacán a Kioene márkanevével, amely közel százféle hűtött és fagyasztott növényi terméket kínál. Az átalakulás célja, hogy hozzájáruljanak a bolygó védelméhez és az egészségtudatos táplálkozás terjesztéséhez. A váltás piaci szempontból is indokolt, mivel a legutóbbi felmérések szerint az olasz mindenevők 59%-a szeretné csökkenteni húsfogyasztását, és egyre inkább keresik a növényi alapú alternatívákat - közölte a Prove.

A Gruppo Tonazzo, amelynek története egy padovai hentesüzletre nyúlik vissza 136 évvel ezelőtt, most fontos lépést tesz a fenntarthatóság és az egészséges táplálkozás irányába. A vállalat már 40 éve gyárt növényi alternatívákat, és a Kioene márkán belül olyan termékeket forgalmaz, mint hamburgerek, falafel és egyéb növényi alapú készítmények, amelyek padlizsánból, brokkoliból, kelkáposztából, répából és hüvelyesekből készülnek.

Stefano Tonazzo, a vállalat igazgatója kiemelte: „A családunk öt generációja foglalkozott húsipari tevékenységgel, negyven éve azonban egy megállíthatatlan változás vette kezdetét azzal, hogy növényi fehérjéken alapuló alternatív termékeket dobtunk a piacra.”

Albino Tonazzo, a cég Kioene működéséért felelős társigazgatója hangsúlyozta: „Alaposan átgondoltuk ezt a döntést a családon belül, mielőtt a kollégákkal is megosztottuk volna a hírt. Ezzel az elhatározással szeretnénk hozzájárulni a bolygó védelméhez és az egyre tudatosabb táplálkozás terjesztéséhez.” A cég működése fokozatos átalakulás keretében történik, így a hagyományos húsipari tevékenységet december végéig számolják fel, 2025-től pedig minden üzeme kizárólag növényi alapú termékek gyártására koncentrál majd.

A profilváltás nem jár automatikus elbocsátásokkal, mivel a vállalat tervezi, hogy a húsipari alkalmazottak számára más pozíciókat kínál a Kioene márkán belül. Ezzel a döntéssel a Gruppo Tonazzo nem csupán az innovációra és a klímavédelemre összpontosít, hanem piaci szempontból is releváns lépést tesz. Egy tavasszal végzett felmérés alapján ugyanis az Olaszországban élő mindenevők 59%-a szeretné csökkenteni a húsfogyasztását, és az egészségügyi megfontolások miatt egyre inkább keresik a növényi alapú alternatívákat.

A válaszadók 57%-a hüvelyesekkel, 43%-a hüvelyesekből készült ételekkel, míg 39%-a növényi alapú húsalternatívákkal kívánja kiváltani az állati eredetű termékeket.




Főkép forrása:
Illusztráció

További cikkek