A német Porsche autómárka idén már hatodik éve világelső a luxus és prémium márka szegmensben. A Porsche márka értéke egy év alatt 9 százalékkal, 36,76 milliárd dollárra nőtt a Brand Finance brit piackutató és üzleti tanácsadó vállalat ismét közzé tette az éves jelentése szerint.
Megőrizte második helyét az egyebek között a kézitáskáiról is ismert Louis Vuitton is, amelynek márkaértéke 12,2 százalékkal 26,29 milliárd dollárra emelkedett. A Chanel és a Gucci helyet cserélt. A parfümgyártó a harmadik helyre került fel a korábbi negyedikről, márkaértéke 27 százalékkal, 19,39 milliárd dollárra nőtt, miközben a negyedik helyre csúszott vissza az olasz Gucci ruhamárka, amelynek értéke 1,5 százalékkal, 17,84 milliárd dollárra csökkent.
A Brand Finance 50-es listáján egyebek között 12 francia, 15 olasz, 6 svájci, illetve öt-öt amerikai és brit vállalat található. Két kínai cég is tagja az 50-es csoportnak, a Shangri-La szállodalánc (29.) és a Lao Feng Xiang ékszermárka (30.).