A jelenlegi bizonytalan gazdasági helyzetben számos üzlet, vendéglátóhely és szolgáltató juthat a bezárás sorsára, a szomorú trend viszont óriási lehetőséget teremt a talpon maradó cégek számára a fejlődésre. Gál Kristóf vállalkozásfejlesztési szakember úgy látja, aki 2023-ban nem tud árat emelni, ki fog hullani a piacról.
„Aki árral versenyez, annak hatalmas gondjai lehetnek. Mindenkinek meg kell határoznia, mitől különleges a cége. A top prioritás idénre tehát az a vállalkozásoknak, hogy extrém módon tegyék valamilyen formában egyedivé a terméküket, szolgáltatásukat annak érdekében, hogy az eladható maradjon” – magyarázta a 10perc.hu kérdésére a szakértő.
Kijelentette, a növekedés szempontjából nélkülözhetetlen, hogy több marketinglábon álljon a cég. Ugyanis egy vállalkozás számára ugyanúgy nagy kockázatot jelent, ha csak egy marketingeszközt használ, mint az, ha csak egy beszállítója vagy vevője van.
Példaként említette, hogy a Facebook algoritmusa egyre kiszámíthatatlanabb, így aki csak arra támaszkodik, akár egyik napról a másikra is kellemetlen meglepetés érheti. Már 2022-ben egyértelmű trend lett a TikTok-marketing, ami 2023-ban szintet léphet és még nagyobbat robbanhat.
Már nem él az a tévhit az emberek fejében, hogy a TikTok egy tiniknek szóló platform, a felnőtt lakosság jelentős része is napi szinten használja, ezért érdemes ott is tartalmat gyártani.
„A Facebookra relatíve könnyen lehet jó tartalmat csinálni, a TikTokon viszont képen, sőt, videón kell trendiként ott lenni. Ahhoz, hogy a TikTokon sikeresek legyünk, és ha ez megvan, az rengeteget hozhat a konyhára és kiemelheti a céget a tömegből” – fogalmazott Gál Kristóf.