Előzetes becslések szerint idén is rendkívül magas, 20 százalék körüli lesz az e-kereskedelem bővülése, a statisztikák viszont azt mutatják, hogy jelentős változás állt be a legkeresettebb termékkategóriákat illetően az ünnepek előtt.
Az adatok szerint felére esett az otthon és kert termékkörben leadott rendelések aránya tavaly karácsonyhoz képest, miközben műszaki cikkeket és játékokat jóval többen vásárolnak online. A listavezető helyet a maga 28 százalékos részesedésével a szépségápolás és egészég kategória vette át.
Perényi András, a webáruházak számára kiszervezett logisztikai és dropshipping szolgáltatásokat, valamint logisztikai szoftver megoldásokat nyújtó Webshippy társalapítója a 10perc.hu kérdésére elárulta, míg 2019 decemberében 57 ezer csomagot szállítottak házhoz, ez a szám 2020 decemberére 130 ezer csomaggal megduplázódott, 2021 utolsó hónapjában pedig 200 ezernél is több csomaggal kalkulálnak.
A szakember szerint nem véletlen, hogy a legjobban az otthon és kert termékkategóriát érintő megrendelések estek vissza a legjobban – 41 százalékról 19-re –, ugyanis az emberek bezárkózva otthonaikba sokkal több időt töltenek el annak csinosításával.
Látványos emelkedést produkált a játék és hobbi kategória, amely a tavalyi 4 százalékról 16 százalékra erősödött. Ugyanakkor a webshopokban több fogy irodaszerekből és babatermékekből a tavalyi év ugyanezen időszakához viszonyítva, de kevesebb könyvből és ruházatból.
A legnépszerűbb termékkategóriák 2021 karácsonyán
Szépségápolás és egészség – 28 %
Otthon és kert – 19 %
Játék, hobbi – 16 %
Műszaki cikk – 11 %
Baba, mama – 5 %
Étel-ital – 4 %
Egészség, gyógyászat, étrendkiegészítők – 4 %
Irodaszerek, irodatechnika – 3 %
Háziállat – 3 %
Divat és ruházat – 2 %
Könyv – 2 %
Autó-motor – 2 %
Számítástechnika – 1 %
Sport és szabadidő – 1 %