Noha a 2019-es, ugyanezen időszakra vonatkozó adatokhoz képest még van elmaradás – összesen 4 százalék – a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség friss felmérése szerint tavalyhoz képest idén az első három negyedévben, 3 százalékkal nőtt az ásványvíz-, üdítő- és gyümölcsléforgalom. 2021-ben szeptember végéig összesen 1,912 millió liter volt a fenti italok forgalma.
Jellemzően az első három hónap visszaesését követően ugrott meg a fogyasztás, amit a szakmai szervezet elsősorban a járvány enyhülésével, valamint a vendéglátás bővülésével magyaráz. Az ásványvizek esetében ez azt jelenti, hogy a 15 százalékos csökkenést 27 százalékos növekedés követett.
Az ízesített vizek és szénsavas üdítőitalok eladása alig változott az év elején, majd 6 százalékkal és 1 százalékkal nőtt. A 100 százalékos gyümölcslevek értékesítése 7 százalékkal, a nektároké 20 százalékkal, a gyümölcsitaloké 6 százalékkal esett, majd második és harmadik negyedévben igencsak fellendült, ám a járvány előtti időszakhoz képest átlagosan 3 százalékkal csökkent.