A Yettel friss országos kutatása szerint idén tízből négy magyar fogyasztó többnyire online tervezi beszerezni a karácsonyi ajándékokat, és közel ugyanennyien szívesen használnak ehhez alkalmazásokat is.
Egy tízezer forintos vásárlás esetén ezer forint engedményt sokan már jó ajánlatnak tartanak
A magyarok ünnepi szokásait vizsgáló Yettel-kutatás szerint az ajándékokat a többség még mindig szívesebben veszi meg üzletben: tízből négy válaszadó nyilatkozott úgy, hogy az ajándékbeszerzést kizárólag vagy többnyire online tervezi intézni, és ez az arány az elmúlt négy évben gyakorlatilag állandó volt.
A kitöltők több mint fele tudatosan keresi az akciókat, kuponokat az ajándékbeszerzéshez, és igyekszik kihasználni minden ilyen lehetőséget; közel ugyanennyien egy tízezer forintos vásárlás kapcsán már jó ajánlatnak tartanak ezer forint kedvezményt.
Szintén hasonló arányban jellemző az okostelefonos applikációk letöltésével és használatával szembeni nyitottság, ha kedvezményekről van szó, ráadásul tízből négyen alkalmazásban is szívesen vásárolnának ajándékot.
Az apphasználat iránti nyitottság egyelőre még a fiatalabbak körében magasabb: míg a 40 év alattiak közül többen töltenének le egy applikációt valamilyen kedvezményért cserébe, sőt nagyobb arányban figyelik és használják is az alkalmazásokban elérhető akciókat, a 40 év feletti korosztály (még) kevésbé szívesen vásárol applikáción keresztül karácsonyi ajándékokat.