Az előzőekkel mi is teljesen egyetértünk, a legtöbb termék és szolgáltatás a Facebook Hirdetéskezelőben beállítható fizetett hirdetésekkel a leghatékonyabb. Természetesen az egyéb kiegészítő hirdetési megoldások is szerepet fontos játszanak, mint a Google, a TikTok és társai. Az online marketingügynökségek számára a kampánytervezés összetett feladat, kitalálni az üzenetet a célcsoport számára, megfelelő minőségben tálalni a márkát, a terméket, a szolgáltatást, stb. A megtervezett hirdetések kiszolgálását a legtöbb esetben automatizált rendszerekre bízzák. Minden termék, minden szolgáltatás embereknek szól, az emberek életét hivatottak szebbé, jobbá, egyszerűbbé tenni, így emberek emberekkel állnak kapcsolatba. Ha ez utóbbi így van, akkor miért bízzuk a hirdetéseket csak automata rendszerekre, miért nem emberként közvetítjük az adott terméket, szolgáltatást a nekünk szükséges célcsoportot alkotó emberek számára?
Lőjük le a poént, a Facebook csoportok kihasználatlan felületek, kampánycélokra eddig nem használt tömegek vannak bennük. A Facebook csoportok olyannyira népszerűek manapság, hogy a közösségi oldal is ez irányba fejleszt (a kapcsolódó cikket itt olvashatod). A jól kezelt csoportok népszerűsége és taglétszáma folyamatosan nő, bőséges megjelenési lehetőséget adnak a hirdetések számára. És a lényeg, a Facebook Hirdetéskezelőben beállított hirdetések nem jelennek meg a csoportok felületein (sem a hírfolyamban, sem a képnézegetőben, azaz sehol), nem úgy mint a magán hírfolyamodban, ahol gyakorlatilag minden 4-5. poszt egy hirdetés, amit a legtöbben szükséges rossznak élünk meg és átgörgetünk rajta.
Látni kell, hogy egy adott téma köré szerveződött csoportban egy oda illő termék és/vagy szolgáltatás sokkal feltűnőbben jeleníthető meg, a kiposztolt hirdetési tartalomra a tagok reagálhatnak, kérdezhetnek, megoszthatják azt, szavazhatnak rá. A reklámszakemberek számára nem kérdés, hogy egy médiazajtól mentes csoportban megjelenített hirdetés jóval nagyobbat tud szólni! A megjelenés hatékonysága tovább fokozható azzal, ha a hírfolyamban közzétett poszt mellett a statikus felületeken (csoport borítóképben, kiemelt közleményben, de akár a friss tagoknak szóló dedikált posztban) is megjelenik a termék, a cég, a márka. Az interakció fokozható szavazás közzétételével, ahol kutatni is tudjuk pl. a márkánk ismertségét (a konkurens termékek mellett), információt is tudunk kapni a termékünk kedveltségéről, illetve kapcsolódó nyereményjáték meghirdetése is érdeklődésre tarthat számot, főleg ha a csoport adminja teszi közzé és kéri meg a tagságot a részvételre.
Meggyőződésünk, hogy a Facebook csoportok marketing célú használata - az egyéb hirdetési formák mellett - kitűnő lehetőséget nyújt a márkaépítésre, a konverzió növelésre, imázsmegjelenésre. Egyre több megbízónk van, akik meglátták a lehetőséget a jelenleg még kuriózumnak számító, ügynökségek által nem használt felületekben. Nem véletlen, hogy a cégünk is ebbe az irányba megy, a jövő marketing lehetőségét látjuk benne! A tapasztalatunk adott, több éve foglalkozunk Facebook csoportokkal, jelenleg több mint 725 ezer tagot kezelünk 4 csoportban (benne a legnagyobb hazai, illetve a legnagyobb budapesti adásvételi típusú Facebook csoport is) és további bővítést tervezünk.