Az e-bike generációváltását már régóta várták és most itt vannak a legmodernebb pedelec járművek, integrált váltóval és motorral egybeépített hajtáslánccal. Az elektromos rásegítés kényelmesebbé és egyszerűbbé teszi a bringázást, akár városban, vagy túrázáshoz használjuk.
Az új, egyedülálló e-bike hajtáslánc végre „megszületett”
A kerékpározásban jártasak már tudják, hogy a láncváltós bringákkal csak menet közben lehet váltani, míg az agyváltós biciklikkel álló helyzetben a legkényelmesebb váltani. Az új fejlesztési eszköz azonban mindkettőre képes, így teljesen egyedülálló rendszer. Ráadásul képes a legnagyobb terhelés alatt is váltani, így bármikor az ideális fokozatban lehetünk, nem kell várnunk a váltásra.
Az ilyen kerékpár egy okos agyat használ, amely vezérli a motort és a váltót. Ez a szerkezet érzékeli a tekerés sebességét, és a terepviszonyokhoz igazodva állítja be a legideálisabb fokozatot. Például, ha megállunk egy lámpánál, a rendszer automatikusan egy könnyű fokozatba vált, amely megkönnyíti az indulást. Ez az új generációs e-bike kiváló megoldás lehet azoknak is, akik újrakezdők, vagy eddig csak városban kerékpároztak, de most szeretnének váltani. Az intelligens kerékpár megkönnyíti a biciklizést, ezáltal komfortosabbá és biztonságosabbá téve a közlekedést.
A sokoldalú e-bike
A legtöbb minőségi e-bike mára már középmotoros. A motor ereje így a láncon és váltón keresztül jut el a hátsó kerékre, ami folyamatos terhelésnek teszi ki a rendszert. Emiatt a lánc és a váltórendszer jelentős kopásnak van kitéve, több ezer kilométer használat után már elég jelentős a kopás és ha valaki nem használja jól a váltót, még korábban is – állítják a szakértők.
A klasszikus e-bike-ok tulajdonosai sokan nem a helyes váltásra figyelnek, ami a váltórendszer gyors kopását okozza. Rossz esetben akár 1-2 évente cserélni kell a fő elemeket, ami költséges lehet hosszú távon.
A hegyikerékpárok láncváltója különösen sérülékeny, mivel egyetlen rossz mozdulat, például, ha nem megfelelően tesszük le a biciklit, és a váltó nekiütközik valaminek, már problémát okozhat. Az pedelecben a motor és a váltó egy zárt egységbe van integrálva, ami kevésbé sérülékeny és így tartósabb. A tesztek azt mutatták, hogy elég 10 ezer kilométerenként olajcserére vinni a szervizbe, más karbantartásra valószínűleg nem lesz szükség.
Ideje elfelejteni az összeolajozott nadrágszárakat!
Az új rendszer szíjhajtásos változata megszünteti az olajos láncokkal járó kellemetlenségeket. A szíjhajtásos elektromos kerékpároknál nincs kenést igénylő elem, így nem leszünk maszatosak, bárhol is fogjuk meg a kerékpárt.
Miben más a pedelec, mint az e-bike?
A pedelec kerékpár, vagyis a pedál-asszisztált elektromos bicikli, tökéletes választás mindennapi közlekedéshez és szabadidős tekeréshez egyaránt. Az elektromos rásegítésnek köszönhetően könnyedén legyőzhetők a meredek emelkedők, és hosszabb távokat is fáradság nélkül tehetünk meg. A pedelec bicikli környezetbarát alternatíva, amely összeköti a hagyományos kerékpározás örömét a modern technológia kényelmével.
Az e-bike-ok elektromotorral rendelkeznek, amelyek tekerés nélkül is igénybe vehetők. A pedelec azonban állandó tekerést igényel és csak akkor nyújt rásegítést, ha pedálozunk.
Az innovatív kerékpárok hatékonysága a tömegközlekedés tekintetében rendkívül figyelemre méltó, különösen a modern városi környezetben, ahol a forgalmi dugók és a parkolási nehézségek mindennapos kihívások. Az elektromos kerékpárok és pedelecek olyan újító közlekedési megoldásokat kínálnak, amelyek jelentősen javíthatják a városi közlekedés hatékonyságát és fenntarthatóságát. A környezetvédelmi szempontok is kiemelkedő szerepet játszanak az e-bike-ok és pedelecek népszerűségében. Ezek a járművek nulla károsanyag-kibocsátással működnek, ami hozzájárul a városi levegő minőségének javításához és a globális szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséhez. A jövő városi közlekedésének szerves részét képezhetik az ilyen kerékpárok vagy e-bike-ok, egy fenntarthatóbb és élhetőbb városi környezet megteremtésében.