393.25 Ft

363.68 Ft

Támogatás

Kiemelt kategóriák

Belföld
Gazdaság
Külföld
Kultúra
Sport
Tech
Életmód
Autó

További kategóriák

Szórakozás
Életmód

Kreatin-monohidrát - csak az izomtömeg építésére hasznos? (x)

10perc.hu
2023. 10. 01.
Szponzorált tartalom

A kreatin-monohidrát már régóta az egyik legnépszerűbb táplálékkiegészítő a sport és a fitnesz világában.

A legtöbb ember elsősorban az izomtömeg építésével hozza összefüggésbe, de vajon tényleg csak ennyire korlátozódnak az előnyei? Ebben a cikkben megvizsgáljuk a kreatin-monohidrát használatának különböző aspektusait, és kiderítjük, hogy a szervezetre gyakorolt hatása csak az izomtömeg-gyarapodásra korlátozódik-e.

Kreatin mint energiaforrás
Még ha nem is vagy profi sportoló vagy testépítő, a kreatin-monohidrát jótékony hatással lehet a szervezetedre. A kreatin egyik fő funkciója az izmok energiaellátása. Amikor kreatint fogyasztunk, a szervezetünk foszfokreatinná alakítja át, ami az izomösszehúzódáshoz szükséges fontos energiaforrás. Ez azt jelenti, hogy a kreatin-monohidrát használata fokozott fizikai teljesítményhez és jobb általános erőnléthez vezethet.

Ha konkrét kreatin-monohidrát tartalmú készítményeket szeretnél megnézni, akkor az ALLNUTRITION üzlet kínálatán keresztül megteheted. Ott a tápanyagokat különböző formában, valamint különböző ízesítésben találod meg, ami megkönnyíti, hogy a kiegészítést a saját preferenciáidhoz igazítsd. Csak látogass el a következő címre: https://allnutrition.hu/Monohidratok-k1012.html

Kreatin és az agy
Számos tanulmány szerint a kreatin-monohidrát jótékony hatással lehet az agyműködésre. Bár a legtöbben a kreatint az izomzathoz kötik, az agyunknak is nagy az energiaigénye. A kreatin javíthatja az olyan kognitív funkciókat, mint a rövid és hosszú távú memória, a koncentráció és a kognitív folyamatok. Tanulmányok kimutatták, hogy a kreatin pótlása különösen fontos lehet az idősek és a kognitív károsodásban szenvedők számára.

Védelem a sérülés ellen
A kreatin-monohidrátnak a szervezet sérülés elleni védelmében is szerepe lehet. A kutatások szerint a kreatin segíthet csökkenteni a sérülések kockázatát, különösen a testmozgással kapcsolatban. Úgy működik, hogy növeli az izmokban a foszfokreatin szintjét.

További cikkek