Az átlagos éves magyarországi drágulásnál alacsonyabb mértékben drágultak itthon a televíziók. A penzcentrum.hu portálnak nyilatkozó legnagyobb elektronikai cikk kereskedők szerint leginkább azért, mert óriási a verseny, és nem merik az árfolyamveszteségeket a vásárlókra terhelni.
Akárhogy is, nagyon durva szentháromság állhat most össze a tévék piacán, hiszen nem elég, hogy pár hét múlva Black Friday, ami berúgja a karácsonyi nagy költekezés időszakát, de még a foci vb is rendkívül rendhagyó módon nem nyáron, hanem majdhogynem november közepén indul.
Immáron csak 15 nap, azaz két hét, és egyetlen nap, mire kezdetét veszi a 2022-es foci világbajnokság, ami összességében a 22. nemzetközi összecsapás lesz. A meglepően szokatlan rendezési dátumot a rendező országban tapasztalható időjárás okozza. A rendező ugyanis Katar lesz, így idén foci világbajnokot december 18-án, hat nappal karácsony előtt avat a világ.
Az ide megmérettetés tehát abszolút egybeesik az évvégi nagy költekezést megindító Black Friday akciókkal, majd folyamatosan párhuzamosan fog haladni a karácsonyi vásárlási dömpinggel. Ami azt is jelenti, hogy az amúgy nagy, nemzetközi sportesemények rendezésekor mindig rendkívül megugró televíziós piac idén még nagyobbat robbanhat.
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján akár két-háromszorosára emelkedhetnek a havi eladások egy-egy futball világbajnokság vagy olimpiai szezon nyomán, de a Black Friday-en egyébként is népszerűek a televíziók, a már említett energiatakarékosság jegyében biztos, hogy több készüléket adnak el a cégek.
Most leginkább úgy tudja majd egy társaság követni és közösségi élményként megélni a meccseket, ha összeülnek a nappaliban és közösen, egy tévén élvezi a vb nyújtotta örömöket az Euronics szerint. Az áruházlánc nem tartja kizártnak, ha baráti társaságok közösen vennének tévéket, és egy dedikált helyen helyeznék el azt, ahol a meccseket néznék.
Az eMag megerősítette, hogy hagyományosan valóban a foci vb és az olimpia közeledtével emelkednek a leginkább a tévéeladások, ám idén ősszel azonban a rezsiköltségek emelkedése is a meglévő készülék lecserélésére sarkallhatja a vásárlókat. Főleg azokban a háztartásokban, ahol sokat van bekapcsolva a TV és régebbi, kevésbé energiatakarékos maga a készülék.
A Media Markt abban reménykedik, hogy az idei forgalmuk még a rendkívül sikeres tavalyi esztendő eladási adatait is meg fogja haladni. „Ha nem is beszélhetünk többszörös hatásról, a BF és a karácsonyi vásárlások vonzataként egy átlagos VB/EB Időszakhoz képest várhatóan magasabb lesz az eladás ebben a kategóriában” – közölte a saját előrejelzését a vállalat.