Igencsak érdekes, ugyanakkor sokak számára azért köztudott dologra derült fény a B2W (Business To Woman) Akadémia legújabb kutatásából. A felmérés ugyanis egyértelműen bebizonyította, hogy túlnyomó részben a női fogyasztók határoznak a családok vásárlásainál, legyen szó élelmiszerről, gyógyszerről, utazásról vagy ingatlanvásárlásról.
Nézzük a konkrét számokat! A vásárlások 85 százalékában nők hozzák meg a döntést, legyen szó termékekről vagy szolgáltatásokról. Az új otthonok megtalálása esetében például 91%-ban, az élelmiszer és gyógyszerek kategóriájában 93%-ban, az utazásnál 92%-ban, de még az új autó vásárlásánál is 65%-ban az övék a végső szó.
Ez pedig marketing szempontból azt jelenti, hogy a női fogyasztók hatalmas vásárlóerőt és befolyást jelentenek, ugyanakkor a vállalkozások mégsem fordítanak rájuk elég figyelmet. A B2W Akadémia friss kutatása szerint releváns tartalmakra vágynak a nők, valódi értékajánlatokra, felfigyelnek az érzelmekkel kommunikáló márkákra, ám azonnal kiszúrják, ha az manipulatív marketinggel próbálja őket becsapni.
Pálfi Éva női marketing szakértő elmondta, fogyasztói magatartás szempontjából komoly eltérés tapasztalható a két nem között. A szakértő szerint másképp döntünk, választunk, bízunk meg egy adott termékben.
„Amíg a férfiak a statisztikákra meg a teljesítményre kíváncsiak, addig a nőket az érdekli, hogy milyen előnyökkel jár egy termék, mitől biztonságos, kényelmes. Mi, nők gyorsan kiszimatoljuk a valódiságot, nem szeretjük, ha becsapnak minket. Persze figyelembe kell venni a korból, stílusból, élethelyzetből adódó különbségeket is” – árulta el a 10perc.hu kérdésére Pálfi Éva.