Érdekes adatokat hozott nyilvánosságra a Glami, a több mint 250 meghatározó európai divatwebáruház kínálatát összesítő keresőoldal internetes adatfelvételen és értékesítési statisztikákon alapuló nemzetközi kutatásában. Ebből egyértelműen kiderül, hogy a magyarok többsége már inkább online vásárol divatcikkeket.
A fogyasztók 69 százaléka már az online vásárlást választja, amennyiben a keresett termék egy webáruházban és a fizikai üzletben is rendelkezésre áll, míg a felmérés szerint a magyarok 86 százaléka fog divatcikkeket vásárolni az interneten az ünnepeket megelőző kereskedelmi időszakban.
A fogyasztók 57 százaléka szinte csak webáruházakból fog rendelni, 29 százaléka vásárol majd online és fizikai üzletben egyaránt, és csupán 4 százalék azok aránya, akik csak hagyományos üzletben gondolkodnak.
Az online vásárlást előnyben részesítő fogyasztók a webáruházakból történő rendelés legfontosabb előnyeiként a kényelmi szempontokat (56 százalék), a legkedvezőbb árajánlat gyors megtalálásának lehetőségét (27 százalék), a boltba jutáshoz szükséges idő megtakarítását (35 százalék) és a webáruházak oldalain szűrőkkel és kulcsszavakkal történő keresés hatékonyságát (27 százalék) jelölték meg.