A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) friss kutatásának eredményei szerint a TikTok-algoritmus pontosan képes eltalálni a felhasználók érdeklődési körét, ami a 10-17 éves fiatalok körében gyakran félelmet vált ki. A kutatás 18-49 éves felnőttek és 10-17 éves tinédzserek szokásait vizsgálta. Kiderült, hogy sok gyermek már 8-10 éves korában regisztrál a TikTokra, amely elvileg csak 13 éven felülieknek elérhető.
A TikTok folyamatosan népszerűsödik, és bár a felnőttek körében továbbra is a Facebook a legkedveltebb platform, a TikTok napi használata jelentős, különösen a 30 év alattiak körében. A felhasználók többsége rábízza magát az algoritmusra, és fogyasztja a platform által ajánlott tartalmakat. A 10-17 évesek körében a TikTok a passzív tartalomfogyasztás egyik eszköze, de sok fiatal már saját tartalmakat is posztol, főként az önkifejezés és szórakoztatás céljából.
A TikTok reklámjai a felhasználók körében viszonylag kevés zűrzavart okoznak, hiszen organikusan illeszkednek a tartalmak közé, de a hirdetéseket csak a felnőttek egy kisebb része találja relevánsnak. A kutatás rámutatott arra is, hogy a TikTokot a reklámkampányok során is egyre inkább figyelembe veszik, de az adatvédelmi aggályok nem jellemzőek a felhasználók többségére.
A TikTok egyre inkább a fiatalok mindennapi szórakozásának részévé válik, akik napi rendszerességgel használják a platformot, és gyakran több mint egy órát töltenek el rajta.