Megjelent a Magyar Közlönyben az új rendelet, amely előírja, hogy a bankoknak és az ingatlanközvetítőknek egységes kormányzati arculattal kell hirdetniük a fix 3 százalékos lakáshitelt. A szabályozás az Otthon Start Program keretében igénybe vehető kedvezményes hitel reklámozására vonatkozik, és 2025. augusztus 28-án lép hatályba - írta az Index.
Az új szabályozás alapján a hitelintézeteknek kötelező a kormány által meghatározott arculati elemeket, formai követelményeket és jelmondatokat alkalmazniuk a fix 3 százalékos lakáshitel reklámjaiban. Az előírásokat az arculati kézikönyv tartalmazza, amely a kormány hivatalos honlapján érhető el.
Nem csak a bankokat érinti a változás: az ingatlanhirdetéseket közvetítő online felületeknek és ingatlanközvetítő cégeknek is meg kell jeleníteniük a kormányzati logót bizonyos feltételek fennállása esetén, beleértve az online és közösségi médiafelületeken megjelenő hirdetéseket is.
A cél: egységes tájékoztatás
A rendelet indoklása szerint az Otthon Start Program sikeréhez elengedhetetlen, hogy a lakosság világos, egységes és hiteles tájékoztatást kapjon a lehetőségekről. Ennek érdekében írják elő a piaci szereplők számára az egységes arculat használatát.