A Budapest Főváros Kormányhivatala 50 millió forintos bírsággal sújtotta a Foodorát, miután a fogyasztók tömegesen panaszkodtak a szolgáltatás minőségére - írta az Index. A hatóság vizsgálata több problémát is feltárt, beleértve a késedelmes kiszállításokat, az ételek minőségével kapcsolatos kifogásokat, az árazási problémákat és a kompenzációs nehézségeket.
A döntést Sára Botond, Budapest főispánja jelentette be pénteken, egy videóüzenetben. „A jövőben is figyelemmel kísérjük a panaszokat, a kormányhivatalra természetesen számíthatnak a vásárlók, és bízunk benne, hogy a szolgáltatás minősége javulni fog” – mondta.
Sorozatos hatósági fellépések a Foodora ellen
A Foodora nem először kerül célkeresztbe. Februárban a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) is jelentős büntetést szabott ki a cégre, mert nem megfelelő módon tájékoztatta az ügyfeleit egy kedvezményről és a rendszerhasználati díjról. A GVH megállapította, hogy a vállalat késleltette az eljárást, amiért további 20 millió forintos bírságot kellett fizetnie.
A Foodora reagált a döntésre, jelezve, hogy eleget tesz a hatósági határozatnak, de nem ért egyet annak tartalmával. Emellett bejelentette, hogy fejleszteni kívánja magyarországi kommunikációját, hogy elkerülje a hasonló problémákat a jövőben.