A cég közleménye szerint megállapodást kötött az Alonyal franchise-partnerrel a 225 étterem visszavásárlásáról, amelyek összesen 5000 embert foglalkoztatnak az országban - közölte a BBC.
A McDonald's-t azzal vádolták, hogy az Alonyal ingyenes ételt kezdett adományozni az izraeli katonáknak. A konfliktus októberi kezdete óta a régióban jelentősen csökkentek az eladások.
Az étteremlánc csütörtökön bejelentette, hogy megállapodást kötött az Alonyal céggel, amely több mint 30 éve működteti az Aranyívek láncot Izraelben. Az amerikai vállalat kijelentette, hogy az éttermeket, az üzemeltetést és a dolgozókat "azonos feltételekkel" megtartják, és továbbra is elkötelezettek az izraeli piac mellett. Az adásvétel feltételeit nem hozták nyilvánosságra.
A bojkott azután robbant ki, hogy muzulmán többségű országok, mint például Kuvait, Malajzia és Pakisztán nyilatkozatokat adtak ki, amelyekben elhatárolódtak a cégtől Izrael vélt támogatása miatt. A bojkott elterjedése nyomán világszerte tüntetéseket szerveztek. Januárban a globális élelmiszerlánc beismerte, hogy a konfliktus "jelentősen befolyásolta" a teljesítményét, Franciaországban, Indonéziában és Malajziában is visszaesett a forgalom, bár a Közel-Keleten volt a legrosszabb a helyzet.
Chris Kempczinski vezérigazgató a visszaesést "félreértésekre" fogta, de a cég így is rosszul járt, és közel négy év után először nem teljesítette a negyedéves értékesítési célját. A McDonald's a bojkottot "csalódottnak és alaptalannak" nevezte. A vállalat világszerte több mint 40 000 üzletének tulajdonlásához és működtetéséhez több ezer független vállalkozásra támaszkodik. Ezek mintegy 5%-a található a Közel-Keleten.
"Minden olyan országban, ahol működünk, beleértve a muzulmán országokat is, a McDonald's-t büszkén helyi tulajdonos-üzemeltetők képviselik" - mondta akkoriban Kempczinski úr."Amíg ez a háború tart... nem számítunk jelentős javulásra [ezen a piacon]" - tette hozzá a McDonald's vezetője.
A cég abban reménykedik, hogy az izraeli üzletág "házon belüli" visszavásárlásával helyre tudja állítani a hírnevét a Közel-Keleten, és ismét teljesíteni tudja a legfontosabb értékesítési céljait.