2025. 12. 06.

381.78 Ft

327.85 Ft

Támogatás

Kiemelt kategóriák

Belföld
Gazdaság
Külföld
Kultúra
Sport
Tech
Életmód
Autó

További kategóriák

Szórakozás
Gazdaság

Az Amazon a legértékesebb, de a Tesla növekedése a legmagasabb

Az Amazon a legértékesebb, de a Tesla növekedése a legmagasabb
10perc.hu
2021. 06. 23.
Fotó: The Guardian

A BrandZ Top 100 tanulmányban szereplő száz márkának az összesített értéke 42 százalékkal, 7000 milliárd dollárra nőtt egy esztendő alatt.

Hirdetés

Immár 15. éve készíti el a BrandZ Top 100 tanulmányt a WPP marketing és márkatanácsadó, valamint cége, a Kantar Millward Brown a 100 vezető márkáról. A felmérés eredménye több mint érdekes, hiszen az első, 2006-os vizsgálatkor a száz legértékesebb márka összértéke 1400 milliárd dollár volt, míg mára ez az összeg 7000 milliárd dollárra nőtt.

Az élen – immár zsinórban a harmadik éve – az Amazon áll, melynek értéke 64 százalékkal, 683,85 milliárd dollárra nőtt. A második legértékesebb márka továbbra is az Apple, 612 milliárd dollárral (+74 százalék), míg a harmadikra a Google jött fel, amelynek a márkaértéke 42 százalékkal, 458 milliárd dollárra emelkedett, és helyet cserélt a Microsoft-tal, amely „csak” 26 százalékos növekedést produkált, ami a 410,27 milliárd dolláros értékhez volt elegendő.


Hiába érte el a legnagyobb növekedést - 275 százalékot - a Tesla, a felmérés szerint ez még mindig "csak" a 47. helyre volt elég a 100 legértékesebb márkák listáján     Fotó: Tesla


A százas listán a Tesla márkaértéke nőtt a legnagyobb mértékben, 275 százalékkal, 43 milliárd dollárra, ami a 47. helyre volt elég. A listára 13 cég került fel először, rögtön a 12. helyet szerezte meg a Nvidia (105 milliárd dollár), az 52. a Zoom (37 milliárd dollár), az Advanced Micro Devices az 57. lett (33 milliárd dollár), a Spotify pedig a 99. (19 milliárd dolláros márkaértékkel).

További cikkek