A kínai e-kereskedelmi alkalmazások, különösen a Temu, továbbra is dominálják az amerikai piacot, ám egyre nagyobb szabályozói nyomás nehezedik rájuk. A Temu, a PDD Holdings tulajdonában lévő alkalmazás, már második éve vezeti az Apple amerikai iOS áruházának legtöbbet letöltött ingyenes alkalmazásainak listáját. A TikTok a harmadik helyen végzett, míg a Temu versenytársa, a Shein a 12. helyen szerepelt. Ez a siker jól tükrözi a kínai alkalmazások térnyerését az Egyesült Államok fogyasztói piacán – írja a CNBC.
A Temu gyors amerikai piacra lépése óta olcsó kínai termékeivel komoly kihívást jelentett az Amazonnak, és hatalmas népszerűségre tett szert. Az alkalmazás sikerének ellenére az amerikai hatóságok egyre inkább figyelnek a kínai alkalmazások tevékenységére. A Biden-kormányzat szeptemberben új javaslatot jelentett be, amely a "de minimis" rendelkezés visszaélésszerű használatának megakadályozására irányul. A szabály jelenleg 800 dollár alatti értékű szállítmányok esetén vámmentességet biztosít, de ha ezt a kedvezményt a Temu és a Shein elveszítené, az jelentősen csökkentené versenyképességüket.
Emellett Donald Trump újraválasztása is további bizonytalanságot hozhat, hiszen 60-100%-os vámokat javasolt a Kínából érkező árukra. A kínai import térnyerése nemcsak az Egyesült Államokban, hanem Délkelet-Ázsiában is aggodalmat kelt, ahol Vietnám és Indonézia már dömpingellenes vámokat vetettek ki a kínai termékekre.
A Nomura pénzügyi szolgáltató cég elemzése szerint a "de minimis" szabály módosítása 2025-re várhatóan csökkentheti Kína exportnövekedését és GDP-jét.