A diszkontlánc szerint a tejek, vajak és sajtok ára akár 10 százalékkal is mérséklődhet, amivel a magyar vásárlók mindennapi kiadásait szeretnék csökkenteni - számolt be róla a 24.hu.
Árstopok helyett árcsökkentés?
Bár Nagy Márton tavaly év végén még azt mondta, hogy „az inflációt földbe döngöltük, és ott is fog maradni”, a múlt héten már arról beszélt, hogy az infláció továbbra is elfogadhatatlan, és ha szükséges, ismét árstopok bevezetését fontolgatják.
A Lidl gyorsan reagált, és bejelentette, hogy jelentős árcsökkentést hajtanak végre a tejtermékeknél.
„Újabb segítséget kapnak a magyar emberek a mindennapi bevásárláshoz: a Lidl az egyik legkeresettebb árucsoport, a tejek és tejtermékek árát csökkenti. A vállalat legújabb lépésének köszönhetően minden tej olcsóbb lesz, a csökkenés mértéke pedig akár a 10 százalékot is elérheti. Az érintett vajak ára átlagosan 5-6 százalékkal mérséklődik, míg a fogyasztók által legkedveltebb kiszerelésű trappista sajtok esetében akár 200 forintot is megspórolhatnak a vásárlók.”
A Lidl hangsúlyozta, hogy a tejtermékek árának csökkentése különösen nagy segítség a magyar háztartásoknak, mivel az elmúlt években jelentősen nőtt a tejfogyasztás. A tej és tejtermékek árcsökkentése közvetlen megtakarítást jelenthet a fogyasztók számára, különösen az alapvető élelmiszerek drágulása mellett.
A piaci hatások és a verseny fokozódása
A Lidl lépése nyomást gyakorolhat más áruházláncokra is, hogy hasonló árcsökkentéseket hajtsanak végre. A tejtermékek kulcsfontosságú élelmiszerek, így az árcsökkenés érzékelhető lehet a háztartások számára.
Miközben az árstopok még csak lehetőségként merültek fel, a Lidl előremenekülő stratégiája kedvező lehet a vásárlók számára, és akár további árversenyt is elindíthat a piacon.