A magyar BillKiller startup friss, reprezentatív kutatásából kiderül, hogy az ügyfelek 35 százalékát a díjcsomagok átláthatatlansága tartja vissza a tarifacsomag-váltástól.
23 százalék úgy gondolja, hogy más szolgáltatóknál sem kapna jobb ajánlatot, a válaszadók 22 százaléka pedig az ügyintézés nehézkessége tántorít el. A transzparencia hiánya elsősorban a 60 év felettieknél jelenti a legnagyobb problémát.
A fogyasztók közel kétharmada, 65 százaléka nem is figyeli aktívan a szolgáltatók ajánlatait és nem is vált gyakran, csupán 5 százalék az, aki folyamatosan tájékozódik, és az új ajánlatok függvényében gyakran vált is új mobilcsomagra.
Az ügyfelek főként a havi díj összegét veszik figyelembe a váltásnál, de az ingyen vagy kedvezményesen hívható számok, illetve a korlátlan telefonbeszélgetés és/vagy adatforgalom is dobogós helyen áll a mérlegelendő szempontok között.