A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) alá tartozó Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) összesen 200 millió forintos bírságot szabott ki a Wolt-csoportra két fogyasztóvédelmi vizsgálat eredményeként. A döntés indoklása szerint a házhozszállító vállalat több súlyos jogsértést követett el, és további élelmiszer-biztonsági, valamint munkavédelmi eljárások is folyamatban vannak ellene - írta a Telex.
Az értékesítést végző Wolt Services Magyarország Kft. esetében kiderült, hogy a cég többször is kiszolgált tiltott termékeket – alkoholt és energiaitalt – fiatalkorúaknak. Emellett az akciós árfeltüntetés szabályait is megsértette: előfordult, hogy „kamuakciókat” hirdetett, valamint elmulasztotta az akciós egységár feltüntetését. A hatóság szerint további problémát jelentett, hogy a fogyasztók a számla kiállításáig nem kaptak egyértelmű tájékoztatást arról, pontosan mely vállalkozással kötöttek szerződést.
A platform működtetéséért felelős Wolt Magyarország Kft. vizsgálata szintén szabálytalanságokat tárt fel. A hatóság szerint a cég elavult, már megszűnt panaszkezelési lehetőségről tájékoztatta ügyfeleit, ezzel akadályozva a fogyasztói jogérvényesítést. Több termék esetében jogellenesen korlátozták az elállási jogot, a weboldal pedig nem felelt meg az akadálymentesítési követelményeknek. A vállalat ezen felül nem biztosított megfelelő előzetes tájékoztatást a platformon értékesítő partnervállalkozások nevéről és elérhetőségeiről.
Az NKFH szerint a vizsgálatok célja a fogyasztók jogainak védelme, a vállalatok jogkövető magatartásának kikényszerítése, valamint az online kereskedelmi piac átláthatóságának erősítése volt.