A Hungary Airlines a múlt év végén szerezte meg a szükséges hatósági engedélyeket, és miután lezárta a hónapokig tartó tanúsítási és engedélyezési folyamatot, február első felében indítja el első áruszállító járatait Hongkong és Budapest között. A végrehajtott demonstrációs repülés 2024. december 23-án sikeresen befejeződött, amely után az Építési és Közlekedési Minisztérium Légügyi Hatósága kiadta a légijármű üzembentartási engedélyt (AOC) és az ehhez kapcsolódó működési engedélyt. Ezek az engedélyek elengedhetetlenek a légitársaság működéséhez, és teljes mértékben megfelelnek a hazai, uniós és nemzetközi előírásoknak – számol be az Economx.
A Hungary Airlines üzemeltetési igazgatója, Talabos Gábor elmondta, hogy a légitársaság számára a „HUA” ICAO-kódot, ideiglenesen pedig a „HA*” IATA kódot jelölték ki. A járatok a HA-LHU lajstromjellel rendelkező, állami tulajdonú áruszállító repülőgéppel közlekednek, amelyet már a Hungary Airlines üzemeltet. A járatok kezdetben heti három alkalommal közlekednek, de a jövőben akár öt alkalomra is növekedhet a járatok száma Hongkong és Budapest között.
A vállalat tervei között szerepel, hogy a szükséges engedélyek megszerzése után a járatok kiterjeszthetők az e-kereskedelmi központokba Kínában, ahonnan a repülőgép már az előző évben is végezte a szállítást a cégcsoport áruival. A flotta bővítését is tervezik, mivel egy éven belül két Boeing 777-300ERSF repülőgéppel bővítik a szállítmányozási kapacitást. Ezen kívül további Airbus A330F típusú repülőgépek beszerzését is fontolgatják.
A Hungary Airlines célja, hogy a szállítmányozó cégek számára is elérhetővé váljanak a járatok, így a kelet-közép-európai exportőrök számára megbízható és kedvező lehetőséget biztosítanak Ázsia irányába. Az üzemeltetési igazgató kiemelte, hogy hosszú távon a légitársaság az e-kereskedelmi áruk mellett a légiáru-szállítás minden szegmensében aktívan részt kíván venni, és Budapest központtal globális áruszállító hálózatot kíván kiépíteni, például az Egyesült Államok felé is.