Az amerikai Tupperware cég csődöt jelentett a csökkenő eladások és gazdasági nehézségek miatt - közölte a BBC. A 78 éves vállalat, amely szinte egybeforrt a műanyag ételtárolók fogalmával, bírósági engedélyt kér az üzlet eladásának megkezdéséhez, ugyanakkor célja, hogy a működést továbbra is fenntartsa.
A vállalat részvényei több mint 50%-ot estek, miután hírek szivárogtak ki a csődbejelentés tervéről. A Tupperware a világjárvány alatt tapasztalt rövid eladási fellendülést követően ismét jelentős keresletcsökkenéssel szembesült. Az emelkedő nyersanyagárak, magasabb bérek és szállítási költségek tovább csökkentették a nyereségességet.
Laurie Ann Goldman, a Tupperware vezérigazgatója a befektetőknek kiadott nyilatkozatában elmondta: „Az elmúlt években a makrogazdasági környezet súlyosan rontotta a cég pénzügyi helyzetét."
A Tupperware-t 1946-ban alapította Earl Tupper, aki forradalmasította az élelmiszer-tárolást azáltal, hogy új műanyagokat használt a hosszabb frissentartáshoz. Bár a termékek kezdetben nem arattak nagy sikert, Brownie Wise úttörő marketingstratégiája, a „Tupperware-partik" elterjesztése, amely otthoni környezetben célzottan női vásárlóknak kínálta a termékeket, a márkát hamarosan világszerte ismertté tette.
Azonban az elmúlt években a vásárlói szokások megváltozása sújtotta a céget. Susannah Streeter, a Hargreaves Lansdown pénzügyi vezetője szerint „A Tupperware-parti régóta véget ért", mivel a vásárlók elfordultak a műanyagoktól és környezetbarátabb megoldásokat keresnek. Emellett a 2021-es és 2022-es pénzügyi eredmények helytelen jelentése is „komoly zavarokat" okozott a cég működésében.