Az áruházlánc célja az árstabilitás és a vásárlók kiszolgálásának új szintre emelése – derült ki Pálinkás Zsolt, a Tesco Magyarország vezérigazgatójának Indexnek adott interjújából.
Pálinkás Zsolt elmondta, hogy a változó gazdasági környezetre reagálva a Tesco hosszú távon az árstabilitásra, a fenntarthatósági célokra és a többcsatornás kiskereskedelem fejlesztésére fókuszál. A cégvezető szerint a gazdasági nehézségek, az infláció és a háború okozta bizonytalanság ellenére a Tesco folytatja a fejlesztéseket.
„Az időszakos promóciók fenntartása mellett állandó jelleggel csökkentjük csaknem 3000 termék alapárát” – mondta Pálinkás. Ez az árcsökkentés számos terméket érint, köztük állateledeleket, tartós élelmiszereket, reggelizőpelyheket, valamint speciális táplálkozási igényeknek megfelelő árucikkeket, mint a vegán, glutén- és cukormentes termékek.
Az interjúban Pálinkás Zsolt kifejtette azt is, hogy a Tesco egyre inkább a többcsatornás kiskereskedelemre épít. A fizikai boltok mellett az online bevásárlás is fontos szerepet játszik a jövőbeli stratégiában. „Multichannel retailer, vagyis többcsatornás kiskereskedelmi lánc vagyunk, fizikai és online kiszállítás lábakkal, partneri együttműködésekkel” – hangsúlyozta a vezérigazgató.
A cégvezető emellett kitért a kötelező visszaváltási rendszerre (DRS), amely Magyarországon idén júliusban indult el. Bár kezdetben zökkenőkkel működött, mostanra a vásárlók is egyre nagyobb arányban vesznek részt benne. „A visszaváltási arány a kezdeti 50 százalékról az elmúlt hetekben már felkúszott 85 százalékra” – számolt be a vezérigazgató.
A cég tervei között a fenntarthatóság is kiemelt szerepet kap. A Tesco továbbra is nagy hangsúlyt fektet a környezetbarát működésre, például napelemek telepítésével és energiatakarékos megoldások alkalmazásával. Az áruházlánc célja, hogy 2035-re karbonsemleges legyen.
Az új velencei áruház nyitása szimbolikus mérföldkő a Tesco számára, hiszen a plázastop és a gazdasági nehézségek miatt hosszú évek óta nem nyitottak új áruházat. Az új bolt, amely a Tesco 198. boltja, prémium választékkal és kiemelt szolgáltatásokkal várja a vásárlókat, és fontos szerepet játszik a lefedettség növelésében.