A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) újabb versenyfelügyeleti eljárást indított a Lidl ellen, mivel a cég „alacsony árak bajnoka” szlogenjével vélhetően félrevezette a fogyasztókat. A GVH szerint a Lidl által használt piacelsőségi állítások megalapozatlanok lehetnek, ezért megvizsgálják a vállalat kommunikációját és az állításokat alátámasztó adatokat - közölte a Telex.
A Lidl, amely közel 200 áruházzal van jelen Magyarországon, az Árfigyelő online platformjuk adataira hivatkozva állította, hogy termékkínálata a legolcsóbb. Azonban a GVH szerint a „Lidl: az alacsony árak bajnoka” szlogen mögött egy „önkényesen összeállított napi kosárérték” állhat, amely nem feltétlenül tükrözi a valós piaci helyzetet. Az ilyen állítások jogszerűségét csak akkor lehet biztosítani, ha objektív és teljeskörű adatok támasztják alá őket.
Az eljárás megindítása nem jelenti automatikusan a jogsértés megállapítását; az eljárás három hónapig tart, és ennek végén döntenek a további lépésekről. A Lidl korábban is került már hasonló helyzetbe a GVH-val, amikor megtévesztő kommunikáció miatt 90 millió forintos bírságot szabtak ki rájuk.