Az európai választások közeledtével a pártok egyre több pénzt költenek politikai hirdetésekre a közösségi médiában. A Politico elemzése szerint Magyarország ebben kiemelkedően szerepel, különösen a kormánypárt Fidesz és Orbán Viktor miniszterelnök vezetésével - közölte az ATV.
A Politico szerint Orbán Viktor és a Fidesz mindenkit túlköltekeztek a Google platformjain és a Meta (Facebook és Instagram) hálózatán. Az amerikai tulajdonban lévő brüsszeli hírportál a Google és a Meta nyilvános hirdetési adataira, valamint a WhoTargetsMe nonprofit szervezet adataira alapozta kutatását. Az elemzés megállapította, hogy Magyarország a politikai online hirdetések világában a kontinens legnagyobb szereplője.
Az elmúlt hetekben a Fidesz politikai reklámvásárlásai egész országok, például Spanyolország hasonló költéseit is felülmúlták. Az Orbán Viktorhoz és a kormányához kötődő személyek közvetlen költései tovább növelték ezt a számot. A kiemelkedő magyarországi reklámköltésekhez az ellenzéki politikusok aktivitása is hozzájárult. A Politico külön említi Dobrev Klárát és Molnár Csabát, akik a szociáldemokraták pártcsaládján belül a legnagyobb hirdetők között voltak.
Az amerikai lap azt is kiemelte, hogy az európai összesítésben a szélsőjobboldali nemzeti pártok is jelentős összegeket költenek a Google platformjain. A tíz legnagyobb politikai hirdető közül hét jobboldali és szélsőjobboldali párt volt, köztük a magyar Fidesz, a német AfD, az osztrák Szabadságpárt (FPÖ), a Svéd Demokraták, a lengyel Jog és Igazságosság, az olasz Testvérek és a spanyol Vox.
Noha a TikTok nem engedélyezi a politikai reklámokat, a politikai tartalmak ott is népszerűek, mivel a politikusok igyekeznek a fiatalok kedvenc alkalmazásán keresztül támogatást szerezni.