Még csak néhány hete kezdődött el a dinnyeszezon, az áruházláncok többsége már most akciós áron kínálja a termékeit. A Penny július 13-ától úgy kínálta 229 forintért a dinnyét, hogy a hazai görögdinnye beszállítói ára 220 forint körüli szinten mozgott.
Az Index számára korábban a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara, a Magyar Dinnyetermelők Egyesülete, illetve a FruitVeB Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács juttatott el egy közleményt, amelyben „mélységesen felháborítónak” nevezték, hogy egy áruházlánc a termelők kárára próbál meg hasznot húzni a magyar görögdinnyéből.
„Ha a Penny nem hagy fel a hazai dinnyeszezont és a termelés jövőjét is veszélyeztető felelőtlen akciózással, a kamara egy esetleges demonstrációtól sem riad vissza” – közölték.
A Penny ekkor hivatalos válaszában ismerte el, hogy valóban, a szokásosnál alacsonyabb árréssel adják tovább a dinnyéket a vásárlóknak. Mindezt a szankciós infláció elleni küzdelemmel és a magyar családok támogatásával magyarázták.
A Magyar Dinnyetermelők Egyesületének elnöke, Göcző Mátyás a 24.hu megkeresésére elmondta, hogy a júliusi akciózásnak az lehet a következménye, hogy az augusztusi szezonra újabb árcsökkenést hirdetnek majd az áruházláncok, ami további problémákhoz vezethet. Megjegyezték, hogy akciózás hatását már most is megérezték, mivel „körülbelül 40–50 forinttal eshetett a görögdinnye felvásárlási ára.″
"Alighogy elkezdték szedni a dinnyét a gazdák, három nap múlva akciózik a Penny. Milyen dolog ez?" – vetette föl a szervezet elnöke a lapnak. Hozzátette, hogy akkor célszerű akciózni, amikor a termelők úgy látják, hogy sok dinnyéjük lesz.
A portál megkeresett öt multiláncot (Penny, Lidl, Aldi, Spar, Tesco), akik hangsúlyozták, hogy korrekt partnerséget kötöttek a beszállítóikkal, így csak olyan beszerzési árakat alkalmaznak, ami nekik is megfelel. Mint írták, fontosnak tartják azt is, hogy jó áron kínálják a jó minőségű magyar dinnyéket.