A játékpiac legerősebb időszaka minden évben a karácsonyhoz köthető, így az év végi ünnepi szezonban a legmagasabbak a kosárértékek. Idén átlagosan 11 ezer forintos online és 8800 forintos hagyományos áruházi vásárlásokat jelenthet. A cég legfrissebb kutatása szerint idén a szülők fele több mint tízezer forintot tervez költeni, 40 százaléka pedig 5 000-10 000 forint közötti összeget szán gyerekenként a karácsonyi ajándékra. A legnépszerűbb játékkategóriák pedig a kreatív, fejlesztő játékok, a társasjátékok és az örök klasszikus Lego készletek lesznek.
Az adatok alapján megállapítható, hogy mikulásra a szülők közel fele 2000 forint feletti, 26,5 százaléka 1500-2000 forint közötti, 16,5 százaléka 1000-1500 forint értékben vásárol ajándékot, 9 százalék kevesebb mint ezer forintot költ. Idén leginkább édességet (47 százalék) és játékot (44 százalék) kapnak a gyerekek, a később beváltható élményutalványok és a zsebpénz nem jellemző. Az előző éveknek megfelelően tovább nő az online vásárlások, és a mobilról érkező tranzakciók száma is, mindkettő a duplájára nőtt 2019 azonos időszakához képest, és a felmérésben részt vevők 67 százaléka fog interneten ajándékot vásárolni.