A Telekom hétfői bejelentése szerint a hálózat mobilhang- és adatforgalma „egy 20-30 ezer fős városéval ér fel”, mutatva a szolgáltatás iránti növekvő igényt - írta a HWSW.
A hálózatfejlesztés a nyári és őszi hónapok során történt meg, a munkálatokat főként üzemszüneti időkben, éjszaka végezték el, mivel a metróvonalak körülményei sok esetben nem kedveztek az optimális munkavégzésnek. A Telekom fokozatosan tette elérhetővé az 5G-t: júliusban kezdődött a kisföldalatti vonalán, majd augusztus közepén az M2-es, szeptemberben az M4-es, és végül most, novemberben az M3-as vonalon is kiépült az 5G szolgáltatás.
A fejlesztés nagy előrelépésnek számít, mivel a metróhálózat mobilszolgáltatással történő teljes lefedése hosszú ideig megoldatlan probléma volt, részben az infrastruktúra-partnerek döntései, részben pedig az éjszakai munkálatok korlátozásai miatt. A fejlesztések első jelentős mérföldköve 2011-ben történt, amikor a Vodafone az M2-es vonalon beindította a 3G szolgáltatást. Ezután gyorsultak fel a korszerűsítések, így az M4-es vonalon már 4G-s szolgáltatás volt elérhető, amikor 2014-ben átadták a vonalat.
A Telekom bejelentése szerint a metróvonalakon mért adatforgalom az elmúlt időszakban megduplázódott, míg a legforgalmasabb állomás az adatforgalmi szempontból is kiemelkedő Nyugati pályaudvar.
Az 5G használatához továbbra is 5G-képes készülék, megfelelő előfizetési csomag, valamint 4G-képes SIM-kártya szükséges, amivel a szolgáltatás a teljes budapesti metróhálózaton elérhető minden utazó számára.
Ez az újítás jelentősen javítja a metróval utazók mobilkommunikációs lehetőségeit, egy modern és megbízható hálózati kapcsolatot biztosítva a mindennapokban.