A BKK tervei szerint Budapest teljes területén kiterjesztheti az érintéses jegyvásárlási rendszert. Az egy éve bevezetett Budapest Pay&GO digitális fizetési szolgáltatással már több mint 1 millió jegyet vásároltak. A közbeszerzési eljárás első lépéseként előzetes piaci konzultációt indítanak, hogy a rendszer teljeskörű kiterjesztésének lehetőségét vizsgálják - közölte a 24.hu.
A digitális jegyvásárlási rendszer lehetővé teszi, hogy bankkártyával vagy mobiltárcával vásároljanak jegyet a BKK járataira. Ez a szolgáltatás gyors és egyszerű, hiszen a fizetési tranzakcióval együtt az érvényesítés is megtörténik. Nemzetközi szinten már régóta alkalmazzák ezt a papíralapú jegy nélküli módszert, ahol a bankkártya igazolja az utazási jogosultságot egy esetleges ellenőrzés során.
A változó ügyféligényekre reagálva a BKK július 8-án előzetes piaci konzultációt indít, hogy megvizsgálja, milyen feltételekkel teheti elérhetővé a Pay&GO digitális fizetési szolgáltatást Budapest teljes területén, valamint hogyan fejleszthetné tovább a rendszert. A konzultáció célja a potenciális beszállító partnerekkel való szakmai egyeztetés, mely során megismerhetik a BKK elvárásait, és egyeztethetik a rendszer kialakításával és működtetésével kapcsolatos kérdéseket. Egy ilyen összetett elektronikus rendszer bevezetése több évig is eltart, a BKK számításai szerint a Pay&GO fizetési megoldás legkorábban 2026 második felétől lehet elérhető további vonalakon is.
A BKK adatai szerint a Pay&GO indulása óta több mint 1 millió jegyvásárlás történt a rendszeren keresztül. A Repülőtéri Expressz járatokon már a jegyek közel 35 százalékát így vásárolják, míg az M1-es metró vonalán közlekedők 25-30 százaléka fizet Pay&GO-val. A rendszert használók 45 százaléka okoseszközzel, 55 százaléka pedig fizikai bankkártyával használja a szolgáltatást. A Pay&GO-t használó ügyfelek 93 százaléka általában maximum két jegyet vásárol egyszerre.