Az elmúlt pár évben több cikket is lehetett olvasni arról, hogy a Facebook számára felértékelődtek a csoportok, kiemelt fejlesztési iránynak tartják ezeket. Nem csoda, hiszen a csoportokat létrehozó Facebook felhasználók (a csoport adminok) időt és energiát nem kímélve - ingyen - felügyelik a saját csoportjuk életét, kezelik a posztokat, terelgetik a tagságot. Ezzel a Facebook kínálta lehetőséggel minden érintett jól jár. Jó ez a közösségi oldalnak, hiszen szakavatott, az adott csoport témájához értő, a téma iránt elkötelezett admin dolgozik a kezük alá (segítve a közösségépítést, tehermentesítve a Facebooknál dolgozó kollégák és a robotok moderálási munkáját is). Jó ez a csoport adminoknak is, hiszen a saját elképzelésük és szabályaik szerint hozhatnak létre csoportot, amely előremozdíthatja a saját vállalkozásuk ismertségét, felpörgetheti a termékeik és szolgáltatásaik hirdetését, értékesítését. És nem utolsó sorban a csoportok tagsága is előnyt élvez, mert az adott témára felépített csoportban sallangmentesen, szűrt tartalommal, szűrt tagsággal lehet a hasonló érdeklődési körű csoporttagokkal infókat megosztani, kérdezni, de akár adni-venni is.
Ha körbenézünk a Facebookon, kismillió csoportot találunk több témában, többféle típussal. A csoportok alkalmasak adásvételre, hírek és információk megosztására, lehet bennük szavazást indítani, közzétehetők videó és képi tartalmak, tehát egy komplett platform áll rendelkezésre bennük az eszmecserére, az adok-veszek lebonyolítására. Az aktív adminok által a csoportok tagsága pezsgésben tartható, így a Facebook számára is megnyugtató a hirdetéseiket fogyasztó közönség stabil jelenléte.
Kíváncsian várjuk a friss híreket a Facebook tájáról, ugyanis 2018 óta tesztelik azokat a megoldásokat, amikor pl. a csoport admin pénzt, tulajdonképpen tagdíjat tud kérni a csoporttagoktól, illetve - az egyébként hivatalosan is reklámmentes csoport hírfolyamok - megtelhetnek Facebook vezérelt reklámokkal, amiért a Facebook jutalékot fizet az adminnak, mindezekkel elismerve az adminok csoportba fektetett idejét, energiáját.
De még mielőtt bárki el akarna kezdeni csoportokat tömegesen bekebelezni, átvenni, vegye figyelembe a napi több órányi, nagy közösségek esetén a szinte munkanappal felérő mennyiségű időt, amit rá kell majd szánni egy-egy csoport életben tartására, fejlesztésére. Egy aktív csoport nem szobanövény, amit elég 2 naponta meglocsolni. Témakörtől függően napi, sőt órai szinten kell velük foglalkozni. Ide kapcsolódik egyik interjúnk, amelyben a legnagyobb hazai adásvételi Facebook csoport vezetőjével készítettünk (itt olvashatod).