411.75 Ft

389.84 Ft

Támogatás

Kiemelt kategóriák

Belföld
Gazdaság
Külföld
Kultúra
Sport
Tech
Életmód
Autó

További kategóriák

Szórakozás
Tech

Adásvétel Facebook csoport módra (interjú)

10perc.hu
2020. 10. 21.
Adásvétel Facebook csoport módra (interjú)

Korábbi cikkünkben írtunk már a hazai Facebook csoportok szárnyalásáról (itt olvashatod). Beleástuk hát magunkat mélyebben a témába, sikerült megszólaltatnunk a legnagyobb hazai adásvételi típusú Facebook csoport vezetőjét Kovács Norbertet.

Az interneten közzétett, Facebook csoportokról szóló hírek miatt szerettünk volna belesni a színfalak mögé, betekintést nyerni egy csoport életébe, így némi kutatómunka után megkerestük a legnagyobb hazai adásvételi Facebook csoport vezetőjét Kovács Norbertet (KN). A kapcsolatfelvétel simán ment, a beszélgetés bőséges információval szolgált a számunkra, ezúton is köszönjük.

10perc.hu: Mikor kattant be neked, hogy Facebook csoportokkal foglalkozz és miért?
KN: 4-5 éve vettem át az első pár csoportom, majd látva bennük a fantáziát a bővítés mellett döntöttem. Több mint 2 éve váltam adminná az Ikea csoportban, de a legnagyobb budapesti adásvételi Facebook csoport is hozzám tartozik kb. 1 éve. Jelenleg több mint 725 ezer tagot kezelek 4 csoportban, amiben természetesen többen is segítenek nekem. Az előéletemhez hozzátartozik, hogy 10 évig egy műszaki cikk kereskedő multinál az egyik cég ügyvezetője és a céghez kapcsolódó áruház igazgatója voltam, így az offline kereskedelem beivódott a véremben. Ez mellett az online kereskedelem, az apróhirdetési piac mindig is érdekelt, így a munkahelyváltás után a Facebook csoportokkal kezdtem el aktívan foglalkozni, megvalósítani azt, amiben a jövő(me)t látom.

10perc.hu: Ne csodálkozz, hogy megkérdezem, de milyen kapcsolatod van az Ikeával?
KN: Hivatalosan semmi, sosem volt (nem dolgoztam nekik, ha így érted), a csoportom egyébként teljesen független tőlük, csak ezen márka termékei számára biztosít adásvételi teret. Tiszteletben tartom a márkát, nem is engedek más márkákat megjelenni a csoportban. Volt már rá példa, hogy az Ikea kérte a segítségem egy-egy fontos hír, infó közzétételében, természetesen segítettem.

10perc.hu: A csoport témája, az Ikea márkaismertsége mennyire előny az üzemeltetésben?
KN: Nagy! Könnyebb dolgom van, mint gondolnád, hisz Magyarország elsőszámú bútorkereskedője az Ikea, tulajdonképpen a bútormárkák között az egyetlen love brand. A csoport 5 éve alakult, hihetetlen dinamikával fejlődik még most is, napi 300-500 fővel gyarapodik.

10perc.hu: Az általad felügyelt Ikea használt bútorok adásvétele csoport kiemelkedő a tagság létszámát tekintve, hiszen - a cikk megírása időpontjában - közel 330 ezer tagja van.
KN: Igen, talán 1,5 éve volt, én is megdöbbentem, amikor Madar Norbi a GKI Digital-tól felhívott és közölte velem, hogy a felmérésük szerint az én csoportom a legnagyobb adásvételi Facebook csoport kishazánkban. Jó egy órát beszélgettünk arról, hogy mitől fut ennyire a csoportom és mi a titok.

10perc.hu: Felmerül a kérdés a mi részünkről is, hogyan tudsz ekkora létszámot kezelni, mivel tartod pezsgésben a csoportot?
KN: Érződik, hogy a Facebooknál kiemelt fejlesztési irány a csoportok. Az elmúlt fél évben többet fejlesztettek az adminisztrációs felületeken (segítve a háttérben a csoport adminok dolgát), mint a korábbi 2-3 évben. Nagyon sok új modul lett aktiválva, amivel egyre könnyebben és kevesebb idő alatt lehet elbírálni a posztokat, felügyelni a tagokat, a közzétett tartalmakat. Adásvételi csoportként a tartalom önjáró és önfenntartó, mindenki eladni, venni, tanácsot kérni szeretne, ezeket posztolja. Az én dolgom leginkább csak az, hogy bizonyos keretek közé szorítsam az egymás közti kereskedelmet (viselkedési szabályok, hirdetésre vonatkozó tartalmi szabályok), hogy komfortos legyen az eladni és venni szándékozóknak is. A hirdetési posztok egyhangúságát meg szoktam törni szavazásokkal (egy-egy Ikeát érintő kérdésben), de nyújtottam már segítséget Ikea témájú diplomamunka megírásához is (kiposztolva egy kérdőív kitöltésre vonatkozó kérést). Egy-egy érdekfeszítő poszt esetén nem ritka a több mint ezres interakció (lájkolás, komment), a szavazásoknál és kérdőív kitöltéseknél nem ritka, hogy pár óra alatt 600-800 visszajelzés érkezik be.

10perc.hu: Ha már említetted, megkérdezem, hogy milyen elvek és szabályok mentén üzemel a csoport?
KN: Az alap kérés, hogy kulturáltan viselkedjünk egymással, úgy mint ahogy azt bárki elvárja másoktól is. Az eladás típusú hirdetések esetén a minimum tartalom is meg lett határozva (ár, leírás, méret, saját fotó, stb.). A folyamatos és szerintem korrekt moderáció miatt egyre több pozitív visszajelzés jön a tagoktól, kiemelve, hogy sok más csoportban mennyire rosszul működik közre az admin, vagy épp nem csinál semmit.

Főkép forrása:
10perc.hu

További cikkek