Az idei Szent István-napi állami rendezvénysorozat teljes költsége elérheti a 14,5 milliárd forintot – derül ki az Átlátszó cikkéből. A Rogán Antal vezette Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKOH) a Balásy Gyula érdekeltségébe tartozó Lounge Event Kft.-t bízta meg a programsorozat rendezvényszervezési és kommunikációs feladataival.
10,9 milliárd forintos fővállalkozói szerződés
A Lounge Event Kft. 10,9 milliárd forintért látja el az alábbi feladatokat:
-
színpadépítés,
-
dekorációs munkák,
-
vendéglátás és felszolgálás,
-
közvélemény-kutatás,
-
hirdetési és marketingfeladatok,
-
rádiós és televíziós közvetítések,
-
pirotechnikai előkészítés (a tűzijátékon kívül).
A tűzijáték külön tétel: 3,6 milliárd forint
A tűzijáték szervezése külön szerződés keretében zajlik, erre idén bruttó 3,6 milliárd forintot különítettek el. Tavaly hasonló arányban, 12,5 milliárd ment a programokra, 2,4 milliárd pedig a tűzijátékra, vagyis az idei összeg meghaladja a tavalyi költségeket.
Balásy Gyula céghálózata továbbra is tarol az állami közbeszerzéseken
A Lounge Event mellett Balásy másik cége, a Lounge Design Kft. gyártotta a Voks2025 kampány szavazólapjait – ez a kampány az Ukrajna uniós csatlakozásával kapcsolatos „véleménynyilvánító szavazás” volt –, ezért a cég 351 millió forintot kapott.
Balásy Gyula cégei, köztük a New Land Media és a Lounge-csoport, az elmúlt években összesen több mint 293,7 milliárd forintnyi közbeszerzést nyertek el. Az Átlátszó szerint a közbeszerzési kiírások gyakran olyan szűk feltételeket tartalmaznak, hogy csak néhány kiválasztott – gyakran egyedüli – pályázó indulhat, ahogy az 2023-ban is történt: Balásy cégei 80 kiíráson indultak, és mindegyiket meg is nyerték.