A Sziget Kulturális Menedzsment Iroda Zrt. zsinórban második éve zárt veszteséggel, és a 2024-es mínusz jelentősen meghaladja a korábbi évek számait: 3,8 milliárd forintos veszteséget könyveltek el, szemben a 2023-as 1,8 milliárddal. Ez éles kontrasztban áll a 2022-es évvel, amikor a cég még 355 millió forintos nyereséggel zárt - közölte a Telex.
A zuhanás mögött elsősorban a jegyértékesítésből származó bevételek csökkenése áll: a 2023-as 9,3 milliárdhoz képest tavaly már csak 7,4 milliárd forint folyt be. A teljes árbevétel 13,1 milliárdra apadt az előző évi 14,7 milliárdról. A cég szerint a Volt Fesztivál kiesése is negatívan hatott a pénzügyi eredményekre.
Vannak növekedési pontok is
Nem minden bevételi forrás csökkent: a reklám- és rendezvényszolgáltatásokból származó árbevétel nőtt, és 1,9 milliárd forintot tett ki. Ugyanakkor a vendéglátásból és egyéb szolgáltatásokból befolyó összegek visszaestek közel százmillió forinttal.
A támogatások összege nőtt: a 2023-as 10 millióról 2024-re 88,4 millió forintra emelkedett. Ezzel szemben a fesztiválozók által feltöltött, de el nem költött kártyapénz csökkent 33,5 millióról 26,6 millióra. Jelentős növekedést mutatnak a behajthatatlan követelések is: ezek összege a korábbi 4,5 millióról 68 millióra ugrott.
A cég saját tőkéje még mindig negatív, de a 2023 végi 1,8 milliárdos hiányt sikerült 280 millió forintra mérsékelni. Ezt részben egy 302 millió forintos pótbefizetés tette lehetővé, amelyet a tulajdonos biztosított. A tulajdonos továbbra is írásban vállalta, hogy fedezi a működéshez szükséges forrásokat.
Bizakodás a 2025-ös szezonra
Bár a számok nem mutatnak kedvező képet, a Sziget május eleji sajtótájékoztatóján bizakodó hangulatban nyilatkoztak a szervezők. Mint elmondták, 2025-ben utoljára 2019-ben látott szintet ért el a napijegyek eladása, és kiegyensúlyozottabb vásárlási trendeket tapasztalnak.
A közlemény szerint a cél az, hogy a fesztivál újra nyereséget termeljen – ennek elérését 2026-ra várják.