A távközlési szektor kivezetése az extraadó 25%-os mértékéből komoly piaci reakciókat váltott ki, és az eredmények azt mutatják, hogy a várt hatások nem teljesültek. Nagy Márton egy nemrégiben közzétett Facebook videójában hangsúlyozta, hogy az adócsökkentés nem mindig vezet az árak csökkenéséhez. "Azt hangsúlyoznám, hogy a távközlési szektorban kivezetésre került az extraadó 25-ben. Ennek ellenére voltak ekkora emelkedések." Sőt, a távközlési szektor példája azt mutatja, hogy az extraadó eltörlése ellenére az árak emelkedtek, nem csökkentek.
Az adók és árak közötti összefüggés
Nagy Márton arra figyelmeztetett, hogy azok, akik azt állítják, hogy az adócsökkentés közvetlenül árak csökkenéséhez vezet, téves elgondolásban élnek. "Emlékeztetek, hogy aki azzal érvel, hogy ha adót kivezetünk, akkor a fogyasztóknak jó lesz, az hiú ábránd." Szerinte az extraadó eltörlésének hatására a távközlési szektor nem csökkentette, hanem még inkább emelte a fogyasztói árakat. Ez azt jelenti, hogy az adók és az árak közötti összefüggés "nem olyan amilyennek gondolják."
Távközlési szektor reakciója
Nagy Márton a távközlési szektorra hozott fel példát, amely különösen jól megmutatta, hogy az adócsökkentés nem feltétlenül hoz fogyasztói előnyöket. "Pont a távközlési szektor az, ami jól megmutatta, hogy az extraprofitadó kivezetésével a távközlési szektor nem úgy reagált, hogy csökkentette volna a fogyasztói árakat vagy lassabban emelte volna, hanem jóval magasabb mértékben emelte." A távközlési szektor az adó kivezetésével nem reagált az elvárásoknak megfelelően, nem lassította le az árak növekedését, hanem éppen ellenkezőleg, gyorsabban emelte azokat.
A fogyasztói árak nem mindig követik az adócsökkentést
A videóban elhangzottak alapján világossá válik, hogy az adócsökkentés nem mindig a fogyasztói árak csökkenését vonja maga után. "Tehát amikor valamikor ilyeneket mond valaki, hogy a kiskereskedelmi adót csökkentjük, akkor lefelé megy az élelmiszerár, hát ez hiú ábránd." Sok esetben a cégek nem csökkentik az árakat, hanem az adó eltörléséből származó megtakarításokat más formában kamatoztatják, például profitnövekedésben. Így a vásárlók nem biztos, hogy közvetlenül tapasztalják meg az adócsökkentés előnyeit.