Az utóbbi hetekben egyre több panasz érkezett a fogyasztóvédelmi hatóságokhoz az ételfutárok tevékenységével kapcsolatban, ezért a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) rendkívüli ellenőrzést indított a legnagyobb szolgáltatók, köztük a Wolt és a Foodora ellen - közölte a 24.hu.
A vizsgálat a kiszállított ételek állapotára, a szállítási idő betartására, az árfeltüntetések pontosságára és a fogyasztók számára biztosított kompenzációra összpontosít, mivel számos panasz érkezett a késésekkel, félrevezető árakkal és nem megfelelő kiszállítással kapcsolatban.
Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter bejelentése szerint a kormányhivatal próbavásárlásokat is végez, hogy részletes képet kapjon az ételkihordó cégek működéséről és szolgáltatási színvonaláról. Az NGM és az alá tartozó hivatalok az ellenőrzés során kiemelt figyelmet fordítanak az átlátható tájékoztatásra és a fogyasztói jogok teljes körű biztosítására. Jogszabálysértés esetén a kormány megteszi a szükséges intézkedéseket annak érdekében, hogy a magyar fogyasztók érdekei érvényesüljenek.