A második negyedévben a magyarok 3,5 millió egynapos és 2,16 millió többnapos külföldi utazást tettek, ami 2023-hoz képest 4 és 6,8 százalékos növekedés. A költések ennél is jelentősebben emelkedtek: egynapos utakon 86,2 milliárd, többnapos utakon pedig 336,1 milliárd forintot hagytak külföldön, ez 15 és 28 százalékos növekedést jelent.
A vásárlások növekedése külföldön
"A magyarok szeretnek külföldön vásárolni", derült ki az elemzésből. Az egynapos vásárlóutak során átlagosan 45,5 ezer forintot költöttek, ami több mint 20 százalékos növekedés tavalyhoz képest, a többnapos vásárlásokon fejenként 191 ezer forintot hagytak ott, ez pedig 33,3 százalékos emelkedés. Az adatokból az is látszik, hogy a vásárlás mellett a szállás és vendéglátás is jelentős kiadási tétel volt: a többnapos utakra 108,5 milliárd forintot költöttek a magyarok, ami 58 százalékos növekedést mutat az előző évhez képest.
Még mindig elmarad a Covid előtti utazásoktól
Az utazások száma még mindig nem érte el a 2019-es szintet, amikor több mint 3,8 millió egynapos és közel 2,4 millió többnapos külföldi út valósult meg. A legnagyobb visszaesés a vásárlási és szabadidős célú utazásokban figyelhető meg. 2019-ben átlagosan 6,4 napot töltöttek külföldön, idén ez az időtartam 5,7 napra csökkent.
Rekordszámú utasbiztosítás
Az utasbiztosítások száma rekordot döntött, különösen a bankkártyához kapcsolódó folyamatos díjas szerződések száma nőtt jelentősen, öt és félszeresére az előző évhez képest. Az egyszeri díjas biztosítások száma is 14,5 százalékkal emelkedett, elérve a 291 ezret.
A legnépszerűbb úticélok a környező országok voltak, Ausztria és Szlovákia vezeti a listát, míg a legtöbbet Németországban költötték a magyarok, 77,5 milliárd forintot. Az egy főre jutó legmagasabb költés az Egyesült Államokba utazók körében volt, fejenként 484 ezer forint.