Lázár János, építési és közlekedési miniszter, csütörtök délutáni Facebook-posztjában élesen bírálta Mészáros Lőrinc egyik legfontosabb cégét, a V-Híd Zrt.-t. Lázár szerint a cég megzsarolta a magyar államot azzal, hogy figyelmen kívül hagyva korábbi megállapodásukat, önkényesen vissza akar térni a hétvégi és éjszakai munkavégzéshez - közölte a Telex.
„Ezt is megéltük! A Déli körvasút kivitelezője, a V-Híd Zrt. megzsarolta a projekt megrendelőjét, a magyar államot!” – kezdi Lázár János posztját. A miniszter kiemelte, hogy a Déli körvasút 337 milliárd forint értékű fejlesztése egyszerre európai, országos, fővárosi és nemzetgazdasági érdek. A Ferencváros és Kelenföld állomások között megújuló és bővülő vasúti pálya, valamint az új Duna-híd Magyarország keleti és nyugati fele közötti legfontosabb vasúti kapcsolatot biztosítja.
„Azonban ez a stratégiai beruházás sem épülhet úgy, hogy közben ellehetetleníti a környéken élők életét. Az ott élők nyugalma ugyanis emberi jog, amit azonban semmibe akar venni a kivitelező. A helyiek korábban azt kérték tőlem és én arra tettem ígéretet, hogy az éjszaka és hétvégén nem zúgnak majd a gépek, tilos lesz a munka. Nem a magam nevében: a kormány, a magyar állam nevében adtam a szavamat. Nincs az a vállalkozó, se kicsi, se nagy, se jó vagy még jobb kapcsolatokkal rendelkező, aki ennek az ígéretnek a megszegésére bírhatja a kormányt” – írja Lázár János.
A V-Híd Zrt. arra hivatkozva akar visszatérni a hétvégi és éjszakai munkához, hogy a szerződés alapján ehhez joga van, különben nem tudják határidőre befejezni a projektet. „Csakhogy a kivitelező nem az ott élők nyugalma érdekében hozott korlátozások miatt van csúszásban, hanem a saját hibájából. Tetszettek volna gyorsabban, olcsóbban és jobban dolgozni!” – üzeni a miniszter.
Lázár János a posztját azzal zárja, hogy a Déli körvasút megépül, de a hétvégi és éjszakai munkavégzés tilalma megmarad. „A kivitelező V-Hídnak pedig azt ajánlom, hogy a jövőbeli sikeres együttműködés reményében, jól gondolja meg, hogy valóban perrel fenyegetni és zsarolni kívánja-e a megrendelőt. Azt a magyar államot, amely csak a tavalyi évben annyi vasútépítési munkával bízta meg, amelyből 59 milliárd forintos rekord profitra tehetett szert, amelyet osztalékként az utolsó forintig ki is vettek a cégből. A zsarolásnak nem engedünk!”
A Mészáros Lőrinc tulajdonában lévő V-Híd Zrt. tavaly 168 milliárd forintos árbevételt ért el.