A külföldre készülőknek érdemes olyan utasbiztosítást kötniük, amely fedezi a sürgősségi kiadásokat és asszisztenciát nyújt a kártérítési igények benyújtásában is - számolt be róla a turizmus.com.
A légitársaságok kötelesek kártérítést fizetni a járatok késése, törlése vagy túlfoglalás esetén. Az ilyen helyzetek az utasok számára komoly bosszúságot okoznak, hiszen tönkreteszik a régóta tervezett nyaralásokat és programokat. A biztosítók adatai szerint az ilyen esetek száma jelentősen megnőtt: az EUB-nél 25%-os esetszám-emelkedést mértek, a Generali és az Union is hasonló növekedést tapasztalt.
Költségtérítés és asszisztencia szolgáltatások
A 261/2004/EK rendelet szerint a légitársaságoknak 200-600 euró közötti kártérítést kell fizetniük, ha a késés három órát meghaladja, járattörlés esetén, vagy ha az utas túlfoglalás miatt nem fér fel a gépre. Azonban a kártalanítás kifizetése nem automatikus, az utasnak külön igényt kell benyújtania a légitársasághoz. Ha a légitársaság a repülőtér hibájára hivatkozik, az utas nehéz helyzetbe kerül, mivel nehezen tudja bizonyítani az ellenkezőjét.
Az utasbiztosítások ebben nyújthatnak segítséget, átvállalva az igényérvényesítést a légitársaságokkal szemben. Például az Union Repülő+ csomagja, valamint az EUB és a Genertel Air Assistance csomagjai is ilyen szolgáltatásokat tartalmaznak. Az Allianz blokklánc alapú okosszerződést kínál, amely automatikusan kifizeti a kártérítést a késések vagy törlések esetén.
Bár a légitársaságoktól elvárt kártérítést általában nem fizetik ki a biztosítók, más késéssel, törléssel kapcsolatos kiadásokat megtérítenek. Ezeket számlával kell igazolni, és általában 10 ezertől 50-60 ezer forintig terjedhet az egy főre visszaigényelhető összeg. Ez magában foglalhat sürgősségi vásárlásokat, például tisztálkodószerek, étel, ital, repülőtéri transzferek és taxi költségeit is.