Az E.ON nemrégiben értesített számos hazai kisvállalkozást, hogy a 2022. augusztus 1. és 2024. március 31. közötti időszakra visszamenőleg módosítja az áramdíjat, ami számos vállalkozónál nagy zavart okozott. Az egyetemes szolgáltatásra jogosult ügyfelek körének változása miatt az energiaszolgáltató nyilatkozatot kért a kisvállalkozásoktól, hogy továbbra is jogosultak maradnak-e. Sokan ezt nem értették vagy figyelmen kívül hagyták, így az E.ON megszüntette az egyetemes szolgáltatási szerződéseiket, és most két év után követeli az extra költségeket - közölte a 24.hu.
Egy érintett vállalkozó elmondása szerint, aki mindig határidőre fizetett, az E.ON most lesztornózta a korábbi számlákat, és két millió forint feletti összeget követel néhány napon belüli rendezésre. A visszamenőleges módosítás miatt nemcsak váratlan költségek terhelik a kisvállalkozásokat, hanem az előző évek könyvelését is módosítaniuk kell.
Németh László, az Ipartestületek Országos Szövetségének elnöke szerint az E.ON visszaéléseivel kapcsolatban számos panasz érkezett, és a vállalkozások nehéz helyzetbe kerültek az új díjak és a visszaküldött számlák miatt. Kérdéses, hogy miért most történt ez a változás, és miért kell külön nyilatkozniuk a mikrovállalkozásoknak, amikor a NAV nyilvántartásában is szerepelnek.
Frissítésként kiderült, hogy az E.ON Áramszolgáltató Kft., amely a számlákat küldte, valójában az MVM tulajdonában van két éve, és az ügyfelek megtévesztő módon még mindig az eon.hu oldalt használják tájékoztatásra. Az MVM szerint a 2022-es kormányrendelet nyomán minden egyetemes szolgáltatásra jogosult ügyfélnek nyilatkoznia kellett volna, és akik ezt elmulasztották, most ellátási feláron kapják a számlát visszamenőlegesen. Az MVM azonban nem adott választ arra, hogy hány vállalkozást érint ez a büntető jellegű díjemelés és mekkora plusz bevételt hoz a szolgáltatóknak.