A Balaton szelet és a Boci csokoládé ideiglenes eltűnése után szeptemberre már több boltot érintett, októberre pedig általános készlethiány állt be a Pilóta szendvicskekszből. Több hónapos készlethiány és termelési problémák után április végén kezdték el újra a Győri Keksz székesfehérvári üzemében a Pilóta keksz gyártását – számolt be a Forbes.hu.
Május közepén érkeztek a népszerű szendvicskeksz első csomagjai a boltokba – egy kisebb meglepetéssel. A 2022-es 300–400 forintos átlagár növekedése az ötvenszázalékos élelmiszerinflációt is bőven felüllicitálta, akár háromszoros árakkal is találkozhatunk az üzletekben.
Mi ennek az extrém növekedésnek az oka? Nem sokkal a készlethiány után a nyerészkedők is felbukkantak. Volt, aki 1900 forintért hirdette a kekszek csomagját az online aukciós és piactereken, de ötezer forintos árra is volt példa. A készlethiány kizárólag a Pilóta kekszet érintette, a Pilóta vaníliás karikát vagy a Győri Édes portfóliójába tartozó termékeket továbbra is gyártotta a Mondelez.
Április végére indult újra a Pilóta keksz gyártása is. Május közepén indultak az első szállítmányok, a Mondelez várakozásai szerint július elejére pedig újra országszerte kapható lesz a termék – valamint ekkorra ígérték a triplakakaós változatot is.
A visszatérés hírére felbuzduló vásárlók azonban egy kellemetlen meglepetéssel találkozhattak: óriásit ugrott a termék kiskereskedelmi ára. Az elmúlt években egészen tavaly nyárig szinte stabilan 299–349 forint között mozgott a minimumár. Ezzel szemben a jelenlegi árszínvonal majdnem háromszorosára, 849 forintra mozdult – az Aldiban például 945 forintért lehet kapni jelenleg a terméket.
Egy termék sem drágult olyan drasztikus mértékben, mint a 180 grammos Pilóta szendvicskeksz.
- A 150 grammos Pilóta vaníliás karika 399 forintról nagyjából 699 forintra, azaz 75 százalékkal ugrott meg,
- A 147 grammos Pilóta piskótatallér 429 forintról nagyjából 549 forintra, 28 százalékkal növekedett,
- A 180 grammos Győri Édes mézes keksz a tavalyi 319 forintról nagyjából 429 forintra, azaz 34 százalékkal drágult,
- Míg az eredeti 176g-os Oreo 499 forintról nagyjából 749 forintra, azaz 50 százalékkal növekedett.
Grzegorz Lis, a Mondelez Hungária Kft. ügyvezető igazgatója elmondta: az infláció begyűrűző hatásai a Pilóta előállításának költségeire is hatással voltak. „Drágult az alapanyag, a csomagolóanyag, a logisztikai költségek, a humán erőforrás költsége. Ez utóbbi a Pilóta esetében különösen fontos tényező” – jegyezte meg az igazgató.