A jelenlegi, gazdaságilag igencsak válságos időszakban nem véletlen, ha egy cég minél hamarabb szeretne a pénzéhez jutni, ám még mindig sok esetben heteket, hónapokat kell várniuk termékeik, szolgáltatásaik ellenértékére.
A Flexibill által elvégzett felmérés szerint háromból két magyar vállalkozást érintenek a nyolc napon túli fizetési határidejű számlák, és ugyanennyien nem tartják jónak a hosszabb fizetési határidő egyébként elterjedt gyakorlatát.
A média- és reklámiparban az érintettek kétharmada nyolc napnál hosszabb fizetési határidőhöz szokott, míg az autóiparban ez az arány 85 százalék. Az élelmiszeripar minden harmadik szereplője úgy nyilatkozott, hogy 30 napos vagy azon túli fizetési határidővel dolgoznak. A válaszadók közel 80 százaléka tapasztalt már olyat, hogy az ügyfél késve fizetett, közel kétharmaduk pedig arról számolt be, gondja adódott abból, hogy ennyit kellett várni a pénzre.
Az üzleti életben megszokott, hogy 15–30 napos határidővel fizetnek a cégek. A vállalkozások óriási többsége, közel 85 százalék úgy nyilatkozott, szívesen használna rövidebb fizetési határidőt, ha erre lenne lehetősége. A cégek szerint, ha ez adott lenne, sokan a „jobb cashflow-t” valamint a „tőkeerősséget” említették válaszukban.