A Magyar Édességgyártók Szövetségének elnöke, Sánta Sándor az MTI-nek nyilatkozva elmondta, hogy a legnépszerűbb szezonális édességtermékek az év végi időszakban a Mikulás csokoládé figura és a szaloncukor. Évente mintegy 3500 tonna szaloncukor és 8 millió darab Mikulás, továbbá 350 ezer adventi kalendárium megvásárlásával lehet számolni.
Az idei karácsonyi szezonban a kereskedők kicsit óvatosabban, mintegy 10 százalékkal kevesebbet rendelnek, ugyanis a járvány elején a húsvéti édességekre, üreges figurákra drámaian visszaesett a kereslet. A Magyar Édességgyártók Szövetségének felmérései szerint egy magyar család átlagosan egy kilogramm szaloncukrot vásárol és kétezer forintot költ rá. A fogyasztók több mint 60 százaléka kétezer forint alatt tervez költeni szaloncukorra, további egyharmad négyezer forintig is elmegy, a vásárlók hét százaléka pedig akár hatezer forintot is szán szaloncukorra.