Friss forgalmi adatok szerint Budapesten 2024-ben a torlódásokban töltött idő 46 százalékkal nőtt, jelentős terhelést okozva a belső kerületekben. A TomTom navigációs rendszer adatai alapján az autósok évente átlagosan 110 órát veszítenek a csúcsforgalomban, ami magasabb, mint a hasonló méretű városokban, például Bécsben (95 óra) vagy Prágában (92 óra). Kelet-Európában csak Bukarest produkált rosszabb eredményt 150 órás értékkel - olvasható a vezess.hu oldalán.
A növekedés mögött több tényező áll. Szakértők a 2023-as év magas inflációját okolják, amely ideiglenesen csökkentette az autós közlekedés mértékét. Az infláció enyhülésével a forgalom ismét növekedett, de a TomTom által szolgáltatott adatok összetettsége megnehezíti a pontos elemzést. A Magyar Autóklub szerint Budapest közlekedési infrastruktúrája jelentősen elmarad Bécshez és Prágához képest, különösen a belső útgyűrűk és a hídkapacitások terén.
A főváros kihívásait tovább súlyosbítja, hogy autómentesítési példákat próbál követni, miközben az alapvető infrastruktúra már eleve alulfejlett. Az etalonnak tekintett városok – például Bécs, London vagy Párizs – másfélszer nagyobb hídkapacitással rendelkeznek, ami nagymértékben javítja a közlekedési helyzetet.