Bel-Budán, az Attila út Mikó utca és Alagút utca közötti szakaszán a főváros 50 km/h-ról 40 km/h-ra csökkenti a legnagyobb megengedett sebességet. Az intézkedés célja a közlekedés biztonságának növelése, és a döntés a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) adatelemző munkatársainak mesterséges intelligenciával végzett vizsgálatán alapul. A vizsgálat során a szakemberek olyan útszakaszokat azonosítottak, ahol a sebesség csökkentése segíthet megelőzni a súlyos és halálos baleseteket - írja a TotalCar.
A sebességkorlátozás a fővárosi Közlekedésbiztonsági Stratégiájában megfogalmazott célok között szerepel. A tapasztalatokat az Attila úton felhasználva a város a jövőben további útszakaszokon is tervezi a sebességhatárok csökkentését és egységesítését.
A Sulizóna-program keretében a főváros célja, hogy még biztonságosabbá tegye az iskolák körüli közlekedést. Eddig három kerület csatlakozott a programhoz, amely új gyalogátkelőhelyek kialakítását és a meglévők biztonságosabbá tételét is magában foglalja. A Budapest Közút közreműködésével ezek az intézkedések hozzájárulnak a gyalogosok védelméhez és a közlekedés biztonságának javításához.