Versenyfelügyeleti eljárást indított a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Duolingo ellen, mert gyanújuk szerint a nyelvtanuló alkalmazás megtévesztheti a fogyasztókat és pszichés nyomást gyakorolhat rájuk – közölte a hatóság.
Mit vizsgál a GVH?
A GVH több ponton is aggályosnak találta a Duolingo kereskedelmi gyakorlatát:
- valószínűsíthetően megalapozatlan piacelsőségi állítást tesz a „Duolingo – A nyelvtanulás legjobb módja a világon” szlogennel,
- megtévesztő lehet az az állítás, hogy „1 hónapnyi Duolingo-használat után 10 nyelvtanulóból 9 magabiztosan beszéli a nyelvet”,
- homályos és nehezen hozzáférhető tájékoztatást ad a felhasználási feltételekről, különösen az ingyenes verzió korlátairól,
- gyakori, kéretlen direkt marketing üzenetekkel ösztönözheti a felhasználókat a fizetős verzió előfizetésére.
A GVH szerint ezek a gyakorlatok olyan döntésekre késztethetik a fogyasztókat, amelyeket megfelelő tájékoztatás hiányában nem hoznának meg.
Népszerű szolgáltatás, komoly vádak
A Duolingo világszerte, így Magyarországon is rendkívül népszerű: mintegy 380 ezren használják naponta. A szolgáltatás kabalája a jól ismert Duo nevű zöld bagoly.
A GVH hangsúlyozta, hogy az eljárás megindítása nem jelenti a jogsértés kimondását. A vizsgálat célja a tények tisztázása és a feltételezett jogsértés bizonyítása. Az eljárás három hónapig tarthat, de szükség esetén kétszer, egyenként két hónappal meghosszabbítható.