2025. 12. 05.

382.03 Ft

327.47 Ft

Támogatás

Kiemelt kategóriák

Belföld
Gazdaság
Külföld
Kultúra
Sport
Tech
Életmód
Autó

További kategóriák

Szórakozás
Tech

GVH eljárást indított a Duolingo ellen megtévesztő reklám és agresszív marketing miatt

GVH eljárást indított a Duolingo ellen megtévesztő reklám és agresszív marketing miatt
10perc.hu
2025. 09. 17.
Fotó: Northfoto

A GVH vizsgálja a Duolingo állításait módszere hatékonyságáról és piacelsőségéről, valamint a felhasználókra gyakorolt nyomást.

Versenyfelügyeleti eljárást indított a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Duolingo ellen, mert gyanújuk szerint a nyelvtanuló alkalmazás megtévesztheti a fogyasztókat és pszichés nyomást gyakorolhat rájuk – közölte a hatóság.

Mit vizsgál a GVH?

A GVH több ponton is aggályosnak találta a Duolingo kereskedelmi gyakorlatát:

  • valószínűsíthetően megalapozatlan piacelsőségi állítást tesz a „Duolingo – A nyelvtanulás legjobb módja a világon” szlogennel,
  • megtévesztő lehet az az állítás, hogy „1 hónapnyi Duolingo-használat után 10 nyelvtanulóból 9 magabiztosan beszéli a nyelvet”,
  • homályos és nehezen hozzáférhető tájékoztatást ad a felhasználási feltételekről, különösen az ingyenes verzió korlátairól,
  • gyakori, kéretlen direkt marketing üzenetekkel ösztönözheti a felhasználókat a fizetős verzió előfizetésére.

A GVH szerint ezek a gyakorlatok olyan döntésekre késztethetik a fogyasztókat, amelyeket megfelelő tájékoztatás hiányában nem hoznának meg.

Népszerű szolgáltatás, komoly vádak

A Duolingo világszerte, így Magyarországon is rendkívül népszerű: mintegy 380 ezren használják naponta. A szolgáltatás kabalája a jól ismert Duo nevű zöld bagoly.

A GVH hangsúlyozta, hogy az eljárás megindítása nem jelenti a jogsértés kimondását. A vizsgálat célja a tények tisztázása és a feltételezett jogsértés bizonyítása. Az eljárás három hónapig tarthat, de szükség esetén kétszer, egyenként két hónappal meghosszabbítható.

További cikkek